یوناما درباره بحران غذایی در افغانستان هشدار داد

هیات معاونت سازمان ملل متحد درباره بحران غذایی در افغانستان هشدار داده و اعلام کرده که نزدیک به ۱۶ میلیون افغان در سال ۲۰۲۴ با ناامنی غذایی مواجه‌اند.

blank

هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) امروز پنج‌شنبه، ۳۰ حمل اعلام کرده که حدود ۱۵.۸ میلیون افغان در سال ۲۰۲۴ با بحران و ناامنی غذایی روبه‌رو خواهند شد.

ایندریکا راتواته؛ معاون یوناما هشدار داد که اکثریت افغان‌ها قادر نیستند نیازهای اولیه غذا و مسکن را تامین کنند.

در همین حال، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل برای افغانستان نیز براساس نظرسنجی موسسه گالوب اعلام کرده که میانگین امید به زندگی در پنج سال گذشته در افغانستان کاهش یافته است
.
براساس این ارزیابی ۹۵ درصد مردم در افغانستان زندگی خود را «رنج‌آور» توصیف می‌کنند.

معاون دفتر معاونت سیاسی سازمان ملل در افغانستان در بیانیه خود زلزله‌های هرات و بازگشت مهاجران از کشورهای همسایه را از عوامل افزایش بحران انسانی در افغانستان دانسته و بر نیاز مشارکت و حمایت بین‌المللی پایدار تاکید کرده است.

سازمان ملل متحد می‌گوید که به اصول حقوق بشر، برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در افغانستان متعهد است.

این نهاد جهانی بر سهم‌گیری کلیدی زنان برای ارائه کمک‌ها «توسط زنان برای زنان» و دسترسی برابر به حق آموزش تاکید کرده است.

معاون یوناما افزوده که به رغم موانع بی‌سابقه‌ای که ارزش‌ها و باورهای اصلی سازمان ملل را متزلزل کرده است این نهاد جهانی همراه با سایر سازمان‌های امدادرسانی همچنان به کمک‌های بشری در افغانستان ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *