پاکستان تحقیقات درباره فساد مالی رییس پیشین «آی‌ اس‌ آی» را آغاز کرد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که دادگاه عالی و وزارت دفاع این کشور تحقیقات درباره فساد مالی جنرال فیض حمید؛ رییس پیشین سازمان استخبارات این کشور (ISI) را آغاز کرده‌اند.blank

روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داده است که این دو نهاد دولتی، درباره پرونده غصب زمین و مال و همچنین سوءاستفاده از صلاحیت‌ها توسط این مقام ارشد سابق پاکستان را آغاز کرده است.

در گزارش آمده که معز احمدخان؛ مالک شهرک خصوصی «تاپ سیتی» در نزدیک فرودگاه اسلام‌آباد به دادگاه عالی پاکستان شکایت کرده است.

این تحقیق به دستور دادگاه عالی پاکستان و وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد و ارتش این کشور نیز یک کمیته ویژه را برای انجام این تحقیق تشکیل داده است.

بر اساس این شکایت، در ماه می سال 2017 میلادی شماری از ماموران آی اس آی پاکستان به دستور فیض حمید به شهرک و دفاتر احمدخان یورش می‌برند و مقداری طلا، الماس، پول نقد را با خود می‌برند.

مالک این شهرک در شکایت خود نوشته است پس از این یورش، فیض حمید و برادرش وعده حل مشکل و بازگرداندن اشیاء گران قیمت را دادند؛ اما به این وعده عمل نکردند.

جنرال فیض حمید از سال 2019 تا 2022 مسولیت ریاست سازمان استخبارات پاکستان را بر عهده داشت و پیش از آن مدیر مبارزه با تروریزم این سازمان بود.

این جنرال بازنشسته در پرونده‌های جنجالی زیادی دخیل بوده است. نواز شریف؛ نخست وزیر سابق پاکستان او و جنرال باجوه را عامل سرنگونی حکومت خود می‌داند.

فیض حمید همچنین از نخستین مقامات خارجی بود که بعد از سقوط حکومت سابق افغانستان به دست طالبان به کابل و قندهار سفر کرد و با مقامات طالبان گفتگو کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *