سازمان همکاری اسلامی: امریکا به طولانی شدن بی‌عدالتی کمک می‌کند

در پی مخالفت امریکا با عضویت کامل‌ فلسطین در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری‌ اسلامی (اوآی‌سی) اعلام کرده که امریکا با وتوی پیش‌نویس عضویت فلسطین در شورای امنیت به طولانی شدن بی‌عدالتی کمک کرده است.

blank

پس از آن که نماینده امریکا در شورای امنیت تصویب پیش‌نویس عضویت کامل‌ فلسطین را وتو کرد، این اقدام‌ با واکنش‌های گسترده کشورهای اسلامی‌ مواجه شد.

در همین حال، سازمان همکاری‌ اسلامی (OIC) روز‌ جمعه، ۳۱ حمل، با نشر بیانیه‌ای نسبت به ناکامی شورای امنیت در‌ زمینه پذیرفتن عضویت کامل فلسطین ابراز تأسف کرد.

این سازمان‌ گفت که امریکا با وتوی عضویت فلسطین در شورای امنیت، از توانمندسازی مردم این کشور برای دستیابی به حقوق مشروع‌شان خودداری کرد و‌ به ادامه «بی‌عدالتی تاریخی» علیه فلسطینیان ادامه داد.

در همین حال، سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرده است، کشورهایی‌که عضویت فلسطین در شورای امنیت را رد کرده‌اند، مواضع‌شان را اصلاح کنند.

به باور این سازمان، به رسمیت شناختن کشور فلسطین به تحقق صلح و ثبات کمک می‌کند و مسیر را برای اجرای راه حل دو دولتی هموار می‌کند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل‌ متحد می‌خواست که پیش‌نویس پذیرش عضویت کامل فلسطین در این شورا را پنج‌شنبه‌شب، به رأی‌گیری بگذارد، اما این تصمیم با وتوی امریکا مواجه شد و به تعویق افتاد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *