حکمتیار با سفیر و نماینده ویژه ایران دیدار کرد

به دنبال گزارش‌ها از حصر خانگی حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی توسط طالبان، رسانه‌های نزدیک به این حزب گزارش داده‌اند که آقای حکمتیار با سفیر و نماینده ویژه ایران در کابل دیدار کرده‌است.blank

روزنامه «شهادت» متعلق به حزب اسلامی امروز سه‌شنبه، 4 ثور گزارش داده که گلبدین حکمتیار در خانه‌اش با نماینده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان و سفیر این کشور و معاون سفارت ایران دیدار کرده‌است.

در این گزارش آمده‌است: «طی این دیدار دو طرف، در رابطه به وضعیت کشور و منطقه بحث و گفتگو صورت گرف».

این در حالی است که پیشتر حکومت طالبان ملاقات‌هایرهبر حزب اسلامی با هوادارانش و سایر شهروندان را ممنوع کرده بودند. منابع گفته بودند که طالبان دیدارهای جمعی وی را به منوط به داشتن مجوز از اداره استخبارات این گروه کرده‌اند.

رهبر حزب اسلامی در ماه‌های اخیر انتقادهای شدیدی علیه طالبان به ویژه رهبری این گروه کرده است.

طالبان در اوایل ماه حمل گلبدین حکمتیار را از محل زندگی‌اش در دارالامان کابل اخراج کردند و ادعا کردند که زمین این محل دولتی است و دولت پیشین آن را به گونه موقت به آقای حکمتیار داده بود. عبدالحکیم شرعی؛ وزیر عدلیه طالبان در یک سخنرانی‌اش در کابل از فعالیت گلبدین حکمتیار تحت نام حزب نیز به شدت انتقاد کرد و گفت که فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان ممنوع است.

با وجود این انتقادها هم گلبدین حکمتیار به عنوان «رهبر حزب اسلامی» به صورت دوامدار با هوادارانش ملاقات می‌کرد و در عکس‌های مربوط به این دیدارها پرچم حزب اسلامی هم دیده می‌شد. وزارت عدلیه طالبان پس از این اقدامات حکمتیار هشدار داده بود که با کسانی که تحت نام حزب فعالیت کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *