طالبان خواهان سرمایه‌گذاری مالزیا در افغانستان شد

همزمان با سفر هیات از مالزیا به کابل، طالبان از این کشور خواست در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

blank

وزارت صنعت و تجارت طالبان، امروز چهارشنبه، ۵ ثور با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که نورالدین عزیزی؛ سرپرست این وزارت از مالزیا خواسته تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

در بیانیه طالبان آمده: «نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت با نمایندگان از وزارت محترم خارجه، وزارت دفاع، وزارت داخله و نماینده دفتر نخست وزیر مالزیا برای افغانستان ‏به ریاست دکترخانم شازلینا بنت ذین العابدین دیدار و ملاقات نمودند.»

طالبان گفته‌: آن‌ها در این دیدار روی تجارت دوجانبه، برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی جهت استحکام روابط تجارتی دو کشور، بیلانس تجارت افغانستان و مالزیا، ایجاد بازار برای محصولات افغانستان از جمله قالین، پنبه، سنگ‌های معدنی بحث و گفتگو نمودند.»

در همین حال، در این دیدار سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان بر افزایش سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای منطقه در افغانستان، از مالزیا نیز خواسته که در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

این در حالی است که ارگ تحت کنترل طالبان روز گذشته اعلام کرد که شاه زلینا؛ نماینده نخست‌وزیر مالزیا در رأس یک هیأت بلندپایه این کشور به کابل سفر کرده و با معاون سیاسی رییس‌الوزرای این گروه دیدار کرده‌است.

در خبرنامه ارگ آمده که نماینده نخست‌وزیر مالزیا را در این سفر شماری از مقام‌های وزارت‌های دفاع، داخله و خارجه این کشور همراهی می‌کنند.

ارگ افزوده که این هیأت در دیدار با مولوی عبدالکبیر، برای همکاری‌ در زمینه‌های گوناگون با حکومت طالبان اعلام آمادگی کرده است.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در این دیدار با تاکید بر اینکه در افغانستان امنیت کامل برقرار است، از سرمایه‌گذاران مالزیایی درخواست کرد که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

او گفت: «جهان به شمول منطقه از جانب افغانستان نگرانی ندارد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *