سفر هیات اقتصادی قزاقستان به کابل

وزارت صنعت و تجارت طالبان از سفر یک هیات اقتصادی قزاقستان به کابل خبر داده است.

blank

وزارت صنعت و تجارت طالبان، امروز چهارشنبه، ۵ ثور اعلام کرده است که هیات عالی‌رتبه دولتی و سکتور خصوصی جمهوری قزاقستان به کابل سفر کرده است.

طالبان گفته که این هیات تحت ریاست سریک ژومانگارین؛ معاون نخست وزیر قزاقستان به کابل صورت گرفته است.

هدف از این سفر تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان – قزاق و کنفرانس تواصل تجاری خوانده شده است.

‏قرار است هیات جمهوری قزاقستان در جریان این سفر در نشست سه‌جانبه افغانستان – قزاقستان – ترکمنستان جهت تسهیل و توسعه ترانزیت، تجارت و سرمایه‌گذاری های مشترک اشتراک کند.

این در حالی است که پیشتر وزارت صنعت و تجارت طالبان با نشر بیانیه‌ای از سفر هیات مالزیایی به کابل خبر داد و اعلام کرد که نورالدین عزیزی؛ سرپرست این وزارت از مالزیا خواسته تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در بیانیه طالبان آمده: «نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت با نمایندگان از وزارت محترم خارجه، وزارت دفاع، وزارت داخله و نماینده دفتر نخست وزیر مالزیا برای افغانستان ‏به ریاست دکترخانم شازلینا بنت ذین العابدین دیدار و ملاقات نمودند.»

طالبان گفته‌: آن‌ها در این دیدار روی تجارت دوجانبه، برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی جهت استحکام روابط تجارتی دو کشور، بیلانس تجارت افغانستان و مالزیا، ایجاد بازار برای محصولات افغانستان از جمله قالین، پنبه، سنگ‌های معدنی بحث و گفتگو نمودند.»

در همین حال، در این دیدار سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان بر افزایش سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای منطقه در افغانستان، از مالزیا نیز خواسته که در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *