مک‌کانل: بایدن افغانستان را به پوتین تحویل داد

میچ مک‌ کانل؛ رهبر جناح اقلیت‌ در مجلس سنای امریکا در انتقاد تازه‌ای از دولت جو بایدن؛ رییس جمهور این کشور مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان، گفت: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود.» او همچنین گفت: «خروج نیروهای امریکا از افغانستان، نشان دادن چراغ سبز به پوتین، از سوی بایدن بود.»

blank

میچ مک‌ کانل؛ رهبر جناح اقلیت‌ در مجلس سنای امریکا روز چهارشنبه، ۵ ثور در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز از جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا برای خروج از افغانستان انتقاد کرده است.

این سناتور امریکایی گفت: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن، عقب‌نشینی از افغانستان بود که بعد تاثیرات آن در میدان بازی بین‌المللی ظاهر شد».

مک‌کانل افزود که نیروهای ایالات متحده در افغانستان، تروریزم را محدود ساخته بودند و و نباید از این کشور خارج می‌شدند.

او افزود که پوتین پیش از خروج امریکا از افغانستان به انتقال نیروهایش به نزدیکی‌های مرز این کشور فکر می‌کرد و خروج نیروهای امریکایی، «چراغ سبز» به روسیه بود.

این در حالی است که او پیش از این و تقریبا سه سال قبل نیز طرح بایدن برای خروج نیروهای امریکا از افغانستان را «یکی از بدترین تصمیم‌های سیاست خارجی تاریخ امریکا» عنوان کرد.

در همین حال، برخی از سناتوران، اعضای مجلس نمایندگان و مقام‌های امریکایی، پس از حمله بر سالون کنسرت موسیقی در مسکو، ابراز نگرانی کرده‌ و گفته‌اند که توانایی این گروه باید پیش از خروج از افغانستان بررسی می‌شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *