ابعاد تازه حمله میدان هوایی کابل: شلیک‌های نظامیان امریکایی تلفات را افزایش داد

پس از تقریبا سه سال از وقوع انفجار مرگبار در میدان هوایی کابل، سی‌ان‌ان گزارش داده‌ که برخی افراد در نتیجه تیراندازی نیروهای امریکایی کشته‌ شده و تیراندازی امریکایی‌ها باعث افزایش تلفات شده است.

blank

سی‌ان‌ان گزارش داده است که به ویدیویی دست یافته که نشان می‌دهد در انفجار میدان هوایی کابل هنگام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ممکن است تعدادی از افراد، بر اثر تیراندازی این نیروها کشته شده باشند.

سی‌ان‌ان همچنین گفته که این نوار ویدیویی توسط دوربین گوپرو تفنگ‌داران دریایی ایالات متحده ضبط شده و تا هنوز به طور کامل و به صورت عمومی دیده نشده است.

سی‌ان‌ان افزوده که در این ویدیو تعداد تیراندازی‌ها بیش‌تر از آن چیزی دیده می‌شود که پنتاگون تاکنون به آن اعتراف کرده است.

یکی از نیروهای دریایی ایالات متحده به این رسانه گفته است که «تیراندازی توسط یک نفر یا دو نفر صورت نگرفته؛ بلکه {پس از انفجار} با حجم وسیعی صورت گرفت».

سی‌ان‌ان می‌گوید که شواهد جدید اعتبار دو تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می‌کشد و پرسش‌های جدی را متوجه وزارت دفاع امریکا می‌سازد؛ چون پنتاگون هنوز هم شواهدی دال بر کشته‌شدن غیرنظامیان با ضرب گلوله را رد می‌کند.

این شبکه خبری انفجار در آگوست ۲۰۲۱ در میدان هوایی کابل را که مسئولیت آن را داعش خراسان بر عهده گرفت، یک «رمز وحشتناک برای طولانی‌ترین جنگ امریکا» توصیف کرده است.

در انفجار آگوست ۲۰۲۱ در میدان هوایی کابل، ۱۳ سرباز ایالات متحده و حدود ۱۷۰ شهروند افغانستان کشته شدند.

سی‌ان‌ان این رویداد را بدترین حادثه تلفات غیرنظامیان افغانستان و سربازان امریکایی در کشور، در بیش از یک دهه گذشته گزارش داده است.

این در حالی است که پنتاگون هفته گذشته نیز گزارش از تحقیق جدیدش در مورد حمله داعش خراسان در میدان هوایی کابل منتشر کرد.

تلفات حمله انتحاری و تیراندازی‌های پس از آن در فرودگاه کابل به گفته مقامات بهداشتی افغانستان به حداقل ١٧٠ نفر رسید. بر اساس اظهارات همین منابع در این حادثه حداقل ٢٠٠ تن نیز زخمی شدند. در آن زمان، پنتاگون ادعا کرد که برخلاف تصور پیشین، تنها یک انفجار انتحاری در فرودگاه رخ داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *