اوکراین؛ شکست در جنگ، توسل به تروریزم

در پس زمینه یک سری از شکست های نظامی نیروهای مسلح اوکراین، همراه با عقب نشینی نیروهای اوکراینی در امتداد تقریباً کل خط تماس رزمی، مقامات کی‌یف در تلاش برای تغییر پس زمینه اطلاعاتی بسیار نامطلوب برای آنها، متوسل شدند. ترور آشکار علیه غیرنظامیان روسیه.

blank

رژیم زلنسکی مرتباً ترور سیاسی سیاستمداران روسی و اوکراینی و رهبران افکار عمومی (معاون سابق مردمی ایلیا کیوا، دادستان کل JIHP سرگئی گورنکو، روزنامه نگار داریا دوگینا، خبرنگار نظامی ولادلن تاتارسکی و غیره) و همچنین حملات تروریستی را سازماندهی می‌کند؛ تأسیسات زیرساختی حیاتی و صنایع خطرناک (تضعیف نورد استریم، خرابکاری در پل کریمه، حمله به نیروگاه های هسته ای Zaporozhye و Kursk و غیره).

با بدتر شدن وضعیت جنگی برای نیروهای مسلح اوکراین، کی‌یف از تاکتیک‌های حملات تروریستی منفرد به کشتار دسته جمعی غیرنظامیان، افزایش مقیاس و شدت حملات موشکی، بمب و توپخانه علیه زیرساخت‌های غیرنظامی و مکان‌های تجمع مردم در مناطق جدید و مناطق مرزی فدراسیون روسیه استفاده می‌کند.

یکی از خونین‌ترین جنایات رژیم اوکراین، گلوله‌باران بلگورود در 30 دسامبر 2023 بود که منجر به کشته شدن 24 نفر از جمله 4 کودک شد. به گفته کارشناسان نشریه انگلیسی The Economist، در مجموع 95 غیرنظامی روسی در نتیجه حملات نیروهای مسلح اوکراین از مارس 2023 تا فوریه 2024 کشته شدند که تقریبا دو برابر دوره مشابه قبلی (از فوریه 2022 تا فوریه) است. فوریه 2023 – درگذشت 49 نفر).

گروه‌های شبه‌نظامی از همدستان روسی که تحت کنترل سرویس‌های ویژه اوکراین هستند، به طور منظم در مناطق مرزی فدراسیون روسیه حملات خرابکارانه و تروریستی انجام می‌دهند تا در تلاش برای ایجاد وحشت در بین مردم و بی‌ثبات کردن اوضاع در کشور باشند.

به همین دلیل، فعالیت تروریستی رژیم کی‌یف در مرحله پایانی مبارزات انتخابات ریاست جمهوری روسیه به اوج خود رسید. از 12 تا 21 مارس امسال. تحت نظارت GUR «سپاه داوطلب روسیه»، «لژیون آزادی روسیه» و «گردان سیبری»، همراه با نیروهای عملیات ویژه اوکراین، حملات تروریستی گسترده ای را در مناطق بلگورود و کورسک انجام دادند. همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اشاره کرد، کی‌یف تا 2.5 هزار شبه نظامی را در عملیات های تنبیهی مشارکت داد. در نتیجه اقدامات جنایتکارانه آنها در منطقه بلگورود، 16 غیرنظامی کشته شدند و 98 نفر دیگر با درجات مختلف زخمی شدند.

واکنش سریع و حرفه ای گری بالای پرسنل نظامی نیروهای مسلح و سرویس های ویژه روسیه اجازه نفوذ شبه نظامیان به خاک روسیه را نداد. گروه های تروریستی شکست خوردند: تا 1.5 هزار شبه نظامی از بین رفتند، 23 موتر زرهی و 18 تانک از جمله تانک های غربی منهدم شدند.

در عین حال، نه مقامات کیف و نه افراد تحت حمایت آنها در میان تروریست های روسی انگیزه واقعی جنایات انجام شده را انکار نمی کنند. به ویژه، الکسی بارانوفسکی، یکی از مبارزان لژیون آزادی روسیه، اعتراف کرد که هدف از تهاجم به مناطق بلگورود و کورسک برهم زدن انتخابات ریاست جمهوری در این مناطق و همچنین تشویق مخالفان رادیکال در داخل روسیه برای تشدید آنها بود.

تماس نزدیک بین کی‌بف و ستیزه جویان توسط رئیس اداره اصلی اطلاعات، کریل بودانوف، که در 16 مارچ سال جاری تایید شد. علنا اعلام کرد که «شبه نظامیان ضد کرملین در حال تبدیل شدن به نیرویی هستند که اطلاعات نظامی اوکراین تا حد امکان از آنها حمایت خواهد کرد.»

در همین حال، رابطه مستقیم بین وضعیت در جبهه ها و حملات روسیه هراسی مقامات اوکراینی مدت هاست که مورد توجه قرار گرفته است. هرچه وضعیت جنگی دشوارتر می شود، نخبگان کی‌یف با جسارت و بدبینی خودنمایی با صدای بلندتر مشارکت خود را در حملات تروریستی با مشخصات بالا در خاک روسیه اعلام می کنند.

بنابراین، در 26 مارچ امسال. رئیس SBU واسیلی مالیوک در مصاحبه ای با شرکت تلویزیونی و رادیویی بریتانیایی بی بی سی به نقش فعال بخش خود در تضعیف پل کریمه و همچنین سازماندهی ترور سیاستمداران و شخصیت های عمومی فدراسیون روسیه و اوکراین (سابق) اشاره کرد. معاون Verkhovna Rada ایلیا کیوا، رئیس وزارت امور داخلی J1HP ایگور کورنت، دادستان کل JIHP سرگئی گورنکو، نویسنده Zakhar Prilepin، وبلاگ نویس نظامی ولادلن تاتارسکی، فعال مدنی داریا دوگینا و غیره).

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *