روسیه: گروه‌های تروریستی در افغانستان امنیت آسیای مرکزی را تهدید می‌کنند

در ادامه نگرانی کشورهای منطقه از وجود گروه‌های تروریستی در افغانستان، وزیر دفاع روسیه هشدار می‌دهد که وجود گروه‌های تروریستی در افغانستان امنیت آسیای مرکزی را تهدید می‌کند.

blank

سرگئی شویگو؛ وزیر دفاع روسیه روز جمعه، ۷ ثور گفت که گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان هنوز هم تهدید اصلی برای امنیت کشورهای آسیای‌ میانه اند.

 او این مطلب را در سخنرانی خود در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان بیان کرد.

اگرچه وزیر دفاع روسیه از این گروه‌ها مشخصا نام نبرد، اما شاخه خراسان داعش مسئولیت چند حمله اخیر در افغانستان و منطقه را بر عهده گرفته است.

اخیرا امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان ادعا کرد که حد اقل سه کشور همسایه افغانستان زمینه را برای فعالیت داعش در منطقه، مساعد ساخته اند.

اما او از این کشورهای نام نبرد.

در رویدادی دیگر، محمدرضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع هند مطرح کرد که با توجه به تحرکات داعش در منطقه همکاری مشترک بین دو‌کشور برای مهار ‌‌و مبارزه با داعش ضروری است.

در حاشیه اجلاس شانگهای که در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد، آشتیانی در کفتگو با وزیر دفاع هند گفت که ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دعای نو می‌تواند برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه مهم غرب آسیا و شبه قاره هند کارآمد باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که نگرانی‌ها از افزایش تحرکات داعش به ویژه پس از حمله اخیر به مسکو شدت گرفته است.

سازمان همکاری شانگهای یک اتحادیه امنیتی است که روسیه، هند، چین ایران، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان در آن عضویت دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *