سوءتغذیه در افغانستان؛ اتحادیه اروپا 15 میلیون یورو کمک کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد که 15 میلیون یورو را به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) به هدف درمان و جلوگیری از سوءتغذیه زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان کمک کرده‌است.

این اتحادیه امروز شنبه، 8 ثور در اعلامیه‌ای گفته‌است که که کمک این اتحادیه یونیسف را قادر می‌سازد تا درمان سوءتغذیه را در مراکز صحی و مراکز مراقبت روزانه تغذیه افزایش دهد و در مراکز صحی مزدحم کارکنان بیشتری استخدام کند.

در اعلامیه آمده است که با این کمک همچنین ۴۰ سیستم تأمین آب با انرژی خورشیدی در ۴۰ منطقه ساخته می‌شود و از ارایه‌ اطلاعات و خدمات نجات‌بخش در زمینه تغذیه، سلامت مادر و نوجوان و توانمندسازی دختران نوجوان با مهارت‌های درآمدزایی حمایت می‌شود.

در همین حال، رافائیلا ادیس؛ سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان در صفحه ایکس خود نوشته است که کمک جدید اتحادیه اروپا به خانواده‌ها در افغانستان کمک می‌کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند. او از بازدید از یک مرکز درمان سوءتغذیه نیز خبر داده و گفته که دیدن کودکان مبتلا به سوءتغذیه در این مرکز برایش «بسیار دل‌خراش» بوده است.

سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که خدمات پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه و بهبود خدمات بهداشتی با کمک این اتحادیه براساس یک برنامه ۲۷ ماهه و در ۲۲ ولایت افغانستان ارایه خواهد شد.

او افزوده است که در این برنامه به ۱.۷ میلیون مادر و کودک خدمات تغذیه، به ۸۰ هزار نفر خدمات آب‌ آشامیدنی سالم، به ۲۰۶ هزار نفر خدمات بهداشتی و به شش هزار دختر نوجوان آموزش مهارت و حرفه ارایه خواهد شد.

تاج‌الدین اویوالی؛ نماینده‌ یونیسف در افغانستان هم گفته است که کودکان افغانستان همچنان با چالش‌های متعدد روبه‌رو هستند.

او افزوده است: «ما برای پاسخ به بحران و بهبود سلامت و رفاه کودکان و خانواده‌های آنان بر حمایت شرکای مانند اتحادیه اروپا حساب می‌کنیم. این بسته‌ی جدید خدمات یکپارچه به رفع برخی از فوری‌ترین نیازهای آنان کمک خواهد کرد».

با حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان بحران اقتصادی دامن‌گیر این کشور شده و این مورد سبب شده که موارد ابتلا به سوءتغذیه به شدت افزایش پیدا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *