روسیه به 4 نیروگاه انرژی اوکراین حمله کرد

منابع اوکراینی از حملات گسترده ارتش روسیه به تاسیسات انرژی این کشور خبر داده‌اند و گفته‌اند که این حملات تلفات جانی و خسارات هنگفتی برجا گذاشته است.

شرکت DTEK، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی انرژی اوکراین، روز شنبه، 8 ثور در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار نیروگاه حرارتی تولید برق این شرکت هدف حملات روسیه قرار گرفته‌است.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد: «تجهیزات آسیب جدی دیده و در همین لحظه کارگران در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند».

همچنین اعلام شده که این حملات تلفات جانی نیز داشته اما جزییاتی در این زمینه منتشر نشده است.

همچنین حمله موشکی شب گذشته روسیه به شهر خارکیف اوکراین باعث آسیب‌هایی به یک شفاخانه روانی و مجروح شدن یک تن شد.

ارتش روسیه طی یک ماه گذشته بیش از پیش زیرساخت‌های برق اوکراین را هدف قرار داده و تقریباً هر روز به ایستگاه‌های برق حرارتی،‌ برق آبی و دیگر زیرساخت‌های انرژی این کشور حمله کرده است.

مقامات اوکراینی گفته‌اند که بر اثر این حملات حدود ۸۰ درصد از تولید حرارتی و حدود ۳۵ درصد از ظرفیت برق آبی از دست رفته است و این مسئله باعث شده تا خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده را در چندین منطقه اجرا کند.

این در حالی است که مقامات محلی منطقه کراسنودار در روسیه نیز روز شنبه اعلام کردند که پس از حمله‌ای که هواپیمای بدون سرنشین اوکراین یک پالایشگاه نفت فعالیت خود را به حالت تعلیق در آورده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *