بلینکن به عربستان می‌رود

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا برای گفتگو در مورد غزه به عربستان سعودی می‌رود.

وزارت خارجه امریکا شنبه‌شب، ۸ ثور اعلام کرد که قرار است آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه این کشور طی روزهای آینده به عربستان سعودی سفر کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفته است که بلینکن در این سفر با مقام‌های عربستان سعودی در مورد بحران غزه گفتگو خواهد کرد.

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که بلینکن در این سفر در مورد تلاش‌های جاری برای دست‌یابی به آتش‌بس در غزه که آزادی گروگان‌ها را نیز تضمین می‌کند، با مقام‌های عربستان سعودی رایزنی خواهد کرد.

میلر افزوده: «وزیر امور خارجه همچنین بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری تاکید خواهد کرد و در مورد تلاش‌های جاری برای دست‌یابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه، از جمله تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با ضمانت‌های امنیتی برای اسراییل، گفتگو خواهد کرد.»

براساس گزارش سی‌ان‌ان، به‌رغم ماه‌ها گفتگو با پادرمیانی قطر و مصر، اسراییل و حماس نتوانسته‌اند به توافقی در مورد برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌‌ها بر سر اختلافات در مورد خواسته‌های کلیدی دست یابند.

پیشتر جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا هم گفته بود که تا زمان آزادی گروگاه‌های اسراییلی از نزد حماس، واشنگتن از تلاش‌هایش در این زمینه دست نخواهد کشید.

این در حالی است که ماه گذشته نیز بلینکن در سفرش به عربستان سعودی و دیدار با مقام‌های این کشور بر اهمیت ادامه تلاش‌های منطقه‌ای برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و پایان جنگ در این منطقه تاکید کرده بود.

این دیپلمات ارشد امریکایی در آن زمان تصریح کرده بود که اگر رژیم اسراییل خواستار عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی است، باید به‌سمت راه‌ حل تشکیل دو کشور مستقل گام بردارد.

مطالب مرتبط