کمک سازمان جهانی صحت به حدود ۹۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی صحت در گزارشی اعلام کرده که به ۸۱۲ هزار و ۷۰۰ تن در افغانستان در ماه گذشته میلادی خدمات صحی ارائه کرده است.

سازمان جهانی صحت امروز دوشنبه، ۱۰ ثور با نشر گزارشی اعلام کرده که به ۸۱۲ هزار و ۷۰۰ تن در افغانستان در ماه گذشته میلادی خدمات صحی ارائه کرده است.

در گزارش این سازمان آمده که از طریق ۹۳۳ مرکز صحی به ۴۴ درصد زنان و ۳۳ درصد کودکان نیازمند به خدمات صحی در سراسر کشور کمک‌رسانی کرده است.

بربنیاد این گزارش، شایع‌ترین بیماری‌ها در افغانستان در ماه گذشته میلادی عفونت‌های حاد تنفسی، اسهال و سرخکان بود.

سازمان جهانی صحت ۳۴۱ کارمند صحی را در سراسر کشور در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی اجتماعی، مراقبت و درمان استاندارد آموزش داده است.

این در حالی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان بخش صحی در کشور با چالش‌ها جدی، از جمله کمبود کادرهای صحی روبه‌رو شده است.

وضع محدودیت‌های این گروه در برابر کارمندان زن در نهاده‌های امدادرسان سبب شده تا آنان نتوانند به‌گونه اساسی برای مردم، به‌ویژه در بخش صحت کمک‌رسانی کنند.

چندی پیش لیو دپنگ؛ نماینده سازمان صحی جهان برای افغانستان، گفته بود که سیاست‌های محدود‌کننده طالبان موانع جدی را در زمینه ارایه خدمات صحی به مردم، به‌ویژه برای زنان در کشور ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط