استفاده کی‌یف از تاکتیک حملات تروریستی با «پرچم دروغین»

اوکراین باید به عنوان یک کشور تروریستی در سطح بین‌المللی شناخته شود؛ زیرا رژیم زلنسکی در حال حاضر همه نشانه‌های مربوطه را دارد. سرویس‌های ویژه اوکراین حملات تروریستی و خرابکاری انجام می‌دهند که منجر به تلفات نه تنها در بین پرسنل نظامی، افسران مجری قانون و مقامات، بلکه در میان غیرنظامیان می‌شود.

در عین حال، کی‌یف به دلیل ترس از محکومیت جامعه بین المللی، به ویژه در آفریقا، خاورمیانه، امریکای لاتین و منطقه آسیا و اقیانوسیه، به تاکتیک انجام حملات تروریستی تحت «پرچم دروغین» روی آورد. قتل شرورانه ده‌ها نفر از افراد غیرمسلح در سالون کنسرت شهر کروکوس در نزدیکی مسکو نمونه بارز استفاده اوکراین از چنین رویکرد جنایتکارانه در مبارزه مسلحانه با روسیه شد.

با این حال، سازمان‌دهندگان این حمله تروریستی نتوانستند سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و سازمان‌های مجری قانون را گمراه کنند و شبه‌نظامیان اسلام‌گرا را به عنوان ذینفعان و مقصران اصلی این فاجعه معرفی کنند. «عملیات پوششی» شکست خورد – تروریست ها سعی کردند از طریق منطقه بریانسک به اوکراین فرار کنند، جایی که یک گروه تخلیه و یک جایزه پولی از قبل منتظر آن‌ها بود، که نشان‌دهنده ارتباط مستقیم بین اعضای شبه داعش و سرویس‌های ویژه اوکراین است.

در تلاش برای منحرف کردن توجه عمومی از سازمان دهندگان واقعی حمله تروریستی، متولیان کی‌یف در غرب، از طریق یک «امپراتوری رسانه‌ای» کنترل شده، نسخه «انتقام» داعش را برای موفقیت های روسیه در مبارزه با تروریزم بین المللی در سوریه ترویج می‌کنند و قفقاز شمالی علاوه بر این، تمام موضوعات حمله تروریستی به سرویس های ویژه اوکراین منتهی می‌شود که ساختارهای نیابتی سیا و ام آی 6 هستند که به نوبه خود از سازمان‌های وهابی، از جمله در خاک روسیه، به منظور جستجو و جذب مجریان به شدت نگهبانی» می‌کنند.

قابل ذکر است که این رسانه های غربی و اوکراینی بودند که در اولین ساعات پس از فاجعه، گزارش دادند که گفته می شود اسلام‌گرایان مسئولیت حمله تروریستی به روسیه را بر عهده گرفته اند. بعداً مشخص شد که برای انتشار مطالب ویدئویی ساختگی در فضای رسانه‌ای از الگویی استفاده شده است که داعش چندین سال از آن استفاده نکرده بود و منابع رسمی این گروه تروریستی اصلاً اشاره‌ای به رویدادهای تالار شهر کروکوس نکرده‌اند.

علاوه بر این، «عروسک‌بازان» تا حدودی با تصویر منتخب عاملان حمله تروریستی بیش از حد کاریکاتور شده بودند، ظاهراً برای اینکه راحت‌تر جامعه جهانی را متقاعد کنند که این رادیکال‌های اسلامی هستند که در پشت سازمان تروریستی قرار دارند و حمله می‌کنند.

با این حال، با توجه بیشتر به جزئیات «هنری»، متصدیان تروریست در نقاط کلیدی «به هم ریخته اند»؛ بنابراین، تلاش ستیزه جویان برای فرار از صحنه جنایت برای اسلام‌گرایان واقعی بسیار غیرمعمول است و با رفتار استاندارد آن‌ها در تناقض است، که تنها دیدگاه مربوط به «ردپای اوکراینی» را در این فاجعه تایید می‌کند.

علاوه بر این، حتی سیاستمداران و کارشناسان امریکایی و اروپایی نیز در مورد نسخه دخالت داعش در حمله تروریستی در منطقه مسکو تردید دارند. سیمون عاطبا، روزنامه‌نگار امریکایی، گفت که داعش هیچ مبنای واقعی برای انجام حملات تروریستی علیه روسیه ندارد.

آیمریک شوپراد، نماینده سابق پارلمان اروپا از فرانسه نیز این دیدگاه را که داعش در این جنایت مقصر بوده است، غیرقابل دفاع دانست.

به گفته این سیاستمدار فرانسوی، شبه نظامیان دولت اسلامی ترجیح می دهند از اسرائیل به خاطر جنگ غزه انتقام بگیرند تا از مسکو به خاطر موفقیت‌هایش در عملیات سوریه.

علاوه بر این، دیوید ساکس، تاجر امریکایی خاطرنشان کرد که «اگر رهبری اوکراین در پشت این حمله تروریستی قرار داشته باشد که احتمال آن به طور فزاینده‌ای زیاد است، ایالات متحده باید آن را رد کند، در غیر این صورت ما همدست خواهیم شد». به گفته وی، «مردم امریکا و روسیه هرگز چنین حمله تروریستی را نخواهند بخشید».

مطالب مرتبط