طالبان از فراغت صدها انجنیر از دانشگاه پلی‌تکنیک خبر دادند

 در حالی‌که مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران مسدود است، طالبان با ابراز خوشحالی از فارغ شدن صدها انجنیر از دانشگاه پلی‌تکنیک خبر داده اند.

طالبان اعلام کرده اند که امروز سه‌شنبه، ۱۱ ثور ۲۲۲ تن انجنیران مسلکی در سطح ماستری و ۵۳۷ تن در سطح لیسانس از دانشگاه پلی‌تکنیک کابل فارغ شده‌اند.

 عبدالرشید اقبال؛ رییس پلی‌تکنیک کابل این فراغت را به دانشجویان تبریک گفته است.

او همچنین گفته: «‏در کنار کسب سایر علوم لازم است که در مورد تاریخ، فرهنگ و ادب خویش معلومات همه‌جانبه داشته باشیم.»

او افزوده: «محصلان عزیز باید از زمان شمولیت شما به پوهنتون تا حالا که فارغ شده‌اید، در دانش، مهارت‌ها و برخورد تان تغییر آمده باشد.»

در همین حال، لطف‌الله خیرخواه؛ معین
علمی وزارت تحصیلات عالی طالبان نیز گفته: «الله تعالی علم تخنیک را به نوح علیه السلام آموخت، او کشتی ساخت تا مسلمانان را نجات دهد. بنابراین از این جا واضح می‌گردد که اسلام به تخنیک ارزش قایل است.»

او گفته: «‏ما باید با گرفتن الهام از تمدن زرین اسلام در راستای علم تخنیک تلاش نموده و یک بار دیگر تاریخ خود را زنده کنیم.»

محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر بمعروف و نهی از منکر طالبان نیز گفته: «امارت اسلامی یگانه نظامی است که در رابطه به دین و دنیای رعیت خویش اندیشیده و این موضوع را در عمل ثابت کرده است.»

او از این دانشجویان خواست که در آبادی کشور سهم بگیرند.

این در حالی است که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه تنها به دانشجویان پسر اجازه رفتن به دانشگاه‌ها را دادند.

مطالب مرتبط