چین به طالبان از سیاست «عدم مداخله» پکن اطمینان داد

یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع طالبان با ژاو شینگ؛ سفیر چین در کابل دیدار کرده و با وی درباره همکاری‌ها و روابط دیپلماتیک میان دو کشور گفتگو کرده‌است. سفیر چین در این دیدار گفته که پکن به «سیاست عدم مداخله» خود در افغانستان ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع طالبان در خبرنامه‌ای نوشته که این دیدار امروز پنج‌شنبه، 13 ثور در مقر این وزارت انجام شده و وزیر دفاع این گروه، روابط دیپلماتیک و همکاری های تجارتی و اقتصادی دو کشور را «مثبت» خوانده‌است.

او افزوده که افغانستان و چین مشترکات واضح دارند. در خبرنامه آمده که یعقوب مجاهد ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور همسایه از سرمایه گذاری‌ها و پروژه‌های اقتصادی چین در افغانستان حمایت کرده‌ و نیز از «تامین امنیت» این پروژه‌ها اطمینان داده‌است.

وزارت دفاع طالبان گفته که سفیر چین در کابل «تحکیم امنیت» در افغانستان را یک فرصت خوب برای همکاری خوانده و افزوده که چین با سیاست‌های عدم مداخله، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه داده و در مسایل تجارت، اقتصاد و همکاری این کشور خواهد بود.

در این دیدار همچنین درباره «مسایل سرحدی» و پروژه واخان نیز بحث شده اما جزئیات بیشتر در این رابطه منتشر نشده است.

سفیر چین در کابل سرگرم دیدار با وزیران و دیگر مقام‌های طالبان است. او امروز با وزیر انرژی و آب نیز دیدار کرده و گفته که چین در قسمت پروژه‌های آب و برق به ویژه پروژه‌های تامین کننده برق مس عینک، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مطالب مرتبط