طالبان با صدور ۲۰۰ فرمان آزادی‌های مردم را محدود کرده‌اند

نمایندگی افغانستان در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در جنوا از ادامه محدودیت طالبان خبر داده و اعلام کرده است که طالبان با صدور ۲۰۰ فرمان آزادی‌های مردم را محدود کرده‌اند.

نمایندگی افغانستان در جنوا روز جمعه، ۱۴ ثور اعلام کرد که طالبان با صدور بیش از ۲۰۰ فرمان، به‌طور جدی آزادی‌های اساسی مردم، به‌ویژه زنان را در کشور محدود کرده‌اند.

این نمایندگی در واکنش به نشست اخیر شورای حقوق ‌بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته که طالبان  زنان را از زندگی عمومی در کشور حذف کرده‌‌اند.

در اعلامیه آمده که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به‌گونه قابل توجهی نقض حقوق‌بشر، به‌ویژه حقوق زنان، دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان را مستند کرده است.

به گفته نمایندگی افغانستان در جنوا، اعضای سازمان ترویکا به‌شمول هالند، هند و بروندی اعلام کرده‌اند که افغانستان در این زمینه تاکنون ۲۴۳ توصیه در میان ۷۰ کشور جهان دریافت کرده است.

در اعلامیه تصریح شده: «ترویکا با مشوره با طرف‌ها که در افغانستان منافع دارند، توصیه‌های دریافتی را در جلسه سوم می سال جاری بررسی کرده و پیش از شروع پنجاه‌وهفتمین جلسه شورای عالی حقوق‌ بشر، گزارش کتبی در این زمینه به این شورا ارسال خواهد کرد.»

این در حالی است که جلسه گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی کارنامه‌ حقوق‌ بشری افغانستان در پنج سال اخیر روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جنوا برگزار شد.

در آن نشست سفارت و نمایندگی‌ افغانستان در جنوا، گزارش ملی از وضعیت حقوق بشری کشور را ارائه کرده بود.

در گزارش ملی حقوق بشر از وضعیت افغانستان آمده بود که تعامل جهان با طالبان باید مشروط به رعایت حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر مبتنی بر آرای مردم باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *