ورود نیروهای کمکی به بدخشان؛ طالبان از کنترل وضعیت خبر دادند

با آن که منابع محلی در ولایت تخار از ورود کاروان موترهای نظامی طالبان از راه این ولایت به بدخشان خبر می‌دهند، وزارت داخله طالبان اعلام کرد که وضعیت در بدخشان تحت کنترل است. ولسوالی‌های ارگو و درایم بدخشان از روز گذشته به این‌سو شاهد اعتراضات گسترده مردمی علیه طالبان است.

منابع محلی از شهر تالقان مرکز ولایت تخار گفتند که ظهر امروز شنبه، 15 ثور یک کاروان موترهای نظامی طالبان برای سرکوب اعتراضات مردمی از تالقان عبور کرده و به سوی بدخشان رفت.

همزمان عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت داخله طالبان گفته‌است که این وزارت تلاش می‌کند تا مشکل بدخشان را در همکاری با مردم حل کند.

در یادداشتی در صفحه اجتماعی ایکس تاکید کرده که فرمان رهبری این گروه درباره «نابودی کشت کوکنار» واضح است و پولیس این گروه آنرا تطبیق می‌کند.

او افزوده که وزارت داخله با مسوولین محلی این گروه در بدخشان در تماس است تا به حادثه پیش‌آمده در بدخشان رسیدگی کند. به گفته او، «در حال حاضر وضعیت به حالت عادی برگشته و تحت اداره نیروهای پولیس قرار دارد».

با این حال شاهدان در بدخشان می‌گویند که تظاهرات در ولسوالی‌های درایم و ارگو ادامه دارد. به گفته شاهدان، تا کنون طالبان دو تن از معترضان را کشته‌اند.

باشندگان ولسوالی درایم پیشتر گفته بودند که افراد طالبان به بهانه تخریب کشتزارهای کوکنار وارد خانه‌های مردم شده و به «عفت زنان دست‌درازی کرده‌اند».

مردم بدخشان همچنین اعضای طالبان را به برخورد قومی، آزار و اذیت زنان و تجاوز به حریم خصوصی خود متهم می‌کنند و می‌گویند که دیگر سلطه «امارت اسلامی» را نمی‌خواهند.

وزارت داخله طالبان پیشتر تایید کرده بود که نیروهای این گروه یک غیر نظامی را در این ولسوالی کشته‌اند.  این وزارت دلیل این رویداد را دلیل سوء استفاده یک تعداد افراد از کشاورزان کوکنار خوانده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *