اوچا درباره قطع بخشی از کمک‌هایش در افغانستان هشدار داد

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) هشدار داده است که برخی اقلام امدادی به نیازمندان در افغانستان ممکن است تا یک ماه دیگر قطع شود.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) درباره قطع‌ شدن احتمالی برخی اقلام امدادی برای نیازمندان در افغانستان هشدار داده است.

اوچا گفته که بین اپریل تا ماه جون برخی منابع حیاتی سرپناه، مواد صحی، مواد خوراکی، تغذیه، حفاظت و آموزش با خطر قطع شدن مواجه است.

این نهاد، دلیل قطع برخی از کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را کمبود بودجه خوانده است.

در اعلامیه آمده: «با توجه به چالش‌های تدارکات محلی برای اقلام خاص و زمان طولانی حمل و نقل، بودجه اضافی برای حمایت از تدارکات اولیه و تحویل منابع اصلی بسیار مهم است.»

به گفته این نهاد، از اپریل تا جون سال روان میلادی ۶.۹ میلیون دالر در بخش آموزش، ۱۲.۷ میلیون دالر در بخش سرپناه اضطراری و مواد غیرخوراکه، ۵۴.۲ میلیون دالر در بخش مصونیت غذایی و زراعتی، ۹.۹ میلیون دالر در بخش صحت و ۳۶.۳ میلیون دالر در بخش تغذیه نیاز است تا احتیاجات لازم برای نیازمندان در کشور فراهم شود.

اوچا افزوده است که در بخش‌های دیگر، از جمله حفاظت از کودکان، آب آشامیدنی صحی، حفظ‌الصحه و سایر موارد نیز کمبود بودجه وجود دارد.

بربنیاد آمار اوچا، در سال جاری میلادی بیش از نیمی جمعیت افغانستان به نحوی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

پیش از این نیز دبیر کل سازمان ملل متحد درباره کمبود بودجه برای نیازمندان در افغانستان هشدار داده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *