طالبان خواستار کمک یونیسف به پروژه‌های آبی در افغانستان شد

وزارت آب و انرژی طالبان از دیدار و گفتگوی مقام‌های این گروه با رییس عمومی یونسیف در افغانستان درباره کمک این سازمان در تامین پروژه‌های آبی در افغانستان خبر داد.

وزارت آب و انرژی طالبان اعلام کرده است که ملا عبداللطیف منصور؛ سرپرست این وزارت با رییس عمومی مؤسسه یونیسف در افغانستان پیرامون همکاری مشترک در پروژه‌های آب و انرژی گفتگو کرده است.

سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان در جلسه‌ای که حمدالله زاهد؛ معین انرژی، مجیب‌الرحمن عمر آخوندزاده؛ معین آب و فاروق اعظم؛ مشاور این وزارت حضور داشتند با تاج الدین؛ رییس عمومی مؤسسه یونیسف در افغانستان و شماری دیگر از مسئولان یونیسف پیرامون همکاری مشترک در تطبیق پروژه‌های آب و انرژی گفتگو کرد.

گفته می‌شود که در این دیدار سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان با اشاره به تاثیر تغییرات اقلیمی و اهمیت مدیریت آب در افغانستان از یونیسف خواسته تا در قسمت پروژه‌های تامین آب آشامیدنی در ولایات دوردست افغانستان، پروژه انتقال آب از پنجشیر به کابل، تامین تجهیزات تخنیکی و ارتقای ظرفیت انجنیران با این وزارت همکاری کند.

در همین حال، رییس عمومی یونیسف در افغانستان نیز گفته که تطبیق پروژه‌های آب در اولویت‌های کاری این مؤسسه قرار دارد.

او همچنین گفته که یونیسف در نظر دارد که در قسمت تقویت آب‌های زیرزمینی، مدیریت منابع آب و تامین آب آشامیدنی صحی در افغانستان بیشتر کار کند.

او افزوده که این مؤسسه از این بعد در بخش انکشاف انرژی در افغانستان نیز فعالیت خواهد کرد.

از سوی دیگر، در این جلسه هر دو طرف به همکاری مشترک در راستای مدیریت آب و انکشاف انرژی به همدیگر اطمینان داده به هماهنگی و آغاز همکاری به صورت عملی تاکید ورزیدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *