متقی با مهم خواندن «نقش زنان» در اقتصاد، خواهان کمک‌های سازمان ملل شد

امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان در دیدار با اعضای کمیته مشورتی امور مالی و اداری سازمان ملل و نمایندگان دفتر یوناما نقش زنان را در سکتور خصوصی را مهم خوانده و خواستار توجه سازمان ملل به پروژه‌های انکشافی و اقتصادی شده است.

وزارت خارجه طالبان در اعلامیه‌ای گفته‌است که این دیدار امروز سه‌شنبه، 18 ثور انجام شده و در آن درباره نمایندگی افغانستان در سازمان ملل، موثریت کمک‌های بشری و حمایت از پروژه‌های انکشافی در افغانستان بحث و گفتگو شده است.

آقای متقی در این دیدار گفته‌است درباره درمان معتادین، حمایت مالی از یتمیان و نقش بارز زنان در سکتور خصوصی افغانستان صحبت کرده و افزوده که اکنون «پس از جنگ» فرصت آغاز پروژه‌های بزرگ اقتصادی فراهم شده است.

او در این دیدار گفته‌است که حکومت طالبان نمی‌خواهد افغان‌ها در دراز مدت به کمک‌های بشردوستانه متکی باشند و تاکید کرده که پروژه‌هایی باید در افغانستان تطبیق شود که به اقتصاد ملی کمک کند و افغانستان از لحاظ اقتصادی خودکفا شود.

وزیر خارجه طالبان در عین حال افزوده که کمک‌های جهانی باید به گونه‌ای به مصرف برسند که به مردم کار پیدا شود، تولید داخلی و صنعت رشد کند و از سکتور خصوصی حمایت شود. او همچنین خواستار توجه سازمان ملل به پروژه‌های اقتصادی، زیربنایی و بدیل معیشتی به دهقانان شده و تاکید کرده که سازمان ملل تنها به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اکتفا نکنند.

بر بنیاد اعلام وزارت خارجه، رییس و اعضای کمیته مشورتی سازمان ملل در این دیدار گفته‌اند که هدف شان از سفر به کابل ارزیابی امور یوناما و مشخص کردن اولویت‌های افغانستان خوانده‌اند.

وزیر خارجه طالبان در حالی نقش زنان را در اقتصاد افغانستان مهم خوانده که این گروه محدودیت‌های شدیدی بر کار و آموزش زنان وضع کرده‌است. سازمان ملل بارها در گزارش‌هایش گفته‌است که وضع محدودیت‌های طالبان بر کار و فعالیت زنان، به اقتصاد خانواده‌های افغان ضربه زده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *