واکنش توهین‌آمیز جان اچکزی به ادعای طالبان درباره ورود داعش از پاکستان به افغانستان

به دنبال ادعای اخیر وزارت دفاع طالبان مبنی بر این‌که داعش از پاکستان به افغانستان وارد می‌شود، جان اچکزی؛ مقام پیشین پاکستانی به این ادعا واکنش نشان داده و این گروه را «پشک» خوانده است.

به دنبال ادعای اخیر وزارت دفاع طالبان مبنی بر این‌که داعش از پاکستان به افغانستان وارد می‌شود، جان اچکزی؛ وزیر پیشین اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان گفته است که «پشک ما به ما ميو ميو می‌گوید».

وزارت دفاع طالبان، روز سه‌شنبه، ۱۸ثور با نشر اعلامیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان که گفته بود جنگجويان طالبان پاکستانی «تی‌تی‌پی» در خاک افغانستان آموزش می‌بینند و از آنجا وارد خاک پاکستان می‌شوند را رد کرد و گفت که داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود.

پس از اظهارات شریف احمد چوهدری؛ سخنگوی ارتش پاکستان مبنی بر این‌که طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) از خاک افغانستان استفاده می‌کند و حملات تروریستی را در خاک پاکستان انجام می‌دهد. وزارت دفاع طالبان با رد این اظهارات گفت: «داعشیان از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.»

وزارت دفاع طالبان با نشر خبرنامه‌ای ضمن رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر موجودیت پناهگاه و منابع تأمین مالی تی‌تی‌پی در خاک افغانستان اظهار داشته که این ادعا غیرمسئولانه و دور از حقیقت است.

وزارت دفاع طالبان افزود که حمله اخیر بر شهروندان چین در پاکستان از سوی انتحاری افغان نیز حقیقت ندارد.

وزارت دفاع طالبان گفته که داعشیان از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و باید اسلام آباد در مورد جواب بگوید.

این نخستین‌بار است که وزارت دفاع طالبان به گونه صریح از ورود داعشیان از خاک پاکستان به افغانستان سخن می‌زند.

این در حالی است که اختلافات ميان پاکستان، به ویژه ارتش پاکستان و طالبان افغان که در بیست ساله گذشته پاکستان به پرورش و مساعد نمودن پناهگاه‌ها برای آن‌ها متهم است، ظاهراً بیش‌تر شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *