طالبان خواستار ارایه گزارش مالی کمک‌های بشری سازمان ملل و اتحادیه اروپا شدند

وزیر اقتصاد طالبان در دیدار با رییسان دفاتر سازمان ملل و نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان، از آنان خواسته است تا آمار و ارقام بودجه کمک‌های این نهادها را با این وزارت اقتصاد شریک کنند.

وزارت اقتصاد در خبرنامه‌ای گفته‌است که دین محمد حنیف؛ وزیر اقتصاد امروز چهارشنبه، 19 ثور نشستی را با رییسان دفاتر سازمان ملل و نهادهای تمویل کننده کمک‌های بشری در افغانستان برگزار کرد. خبرنامه افزوده که در این نشست درباره بهبود کار، هماهنگی و تغییر کمک‌های بشری به پروژه‌های انکشافی گفتگو شده است.

وزیر اقتصاد طالبان در این نشست خواستار تطبیق پروژه‌های انکشافی دراز مدت به جای کمک‌های بشری کوتاه مدت از سوی نهادهای مربوط به سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای تمویل کننده شده‌است.

او گفته که از نظر طالبان، نیاز است ماهیت کمک‌های بین‌المللی به افغانستان از همکاری‌های بشری به انکشافی تغییر کند تا منابع دراز مدت مردم تامین شده و به خود اتکایی برسند. او همچنین به هماهنگی برنامه‌ها و پروژه‌های دونرها و موسسات با برنامه‌های انکشافی و اولویت‌های طالبان تاکید کرده‌است.

این مقام طالبان گفته که تلاش می‌کند به توسعه مناطق کمتر انکشاف یافته و محروم افغانستان توجه شود و از طریق آن زمینه اشتغال‌زایی، تامین امنیت غذایی، عرضه خدمات صحی، رشد اقتصاد روستایی، پاسخگویی فوری به آسیب دیدگان حوادث فراهم شود.

در خبرنامه آمده که وزیر اقتصاد طالبان 17 نکته را با نهادهای مذکور شریک ساخته و خواستار توجه و تمرکز آنان شده‌است که «تشریک ارقام بودجوی کمک‌های بشری و انکشافی ادارات ملل متحد اتحادیه اروپا و سایر نهادهای تمویل کننده» با وزارت اقتصاد یکی از این موارد بوده‌است.

در نظر گرفتن «قوانین و طرزالعمل‌های» طالبان،‌ استفاده از تولیدات داخلی در پروژه‌ها، توجه به ولسوالی‌های تازه تاسیس، انتخاب ساحه تطبیق پروژه‌ها تحت نظر طالبان و استفاده از بانک‌ها برای تمویل پروژه‌ها از دیگر نکات مورد تاکید وزیر اقتصاد طالبان بوده است.

وزارت اقتصاد گفته که نمایندگان ملل متحد و اتحادیه اروپا از پیشنهادهای وزیر اقتصاد «حمایت» کرده و به کمک‌ها به افغانستان تعهد کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *