پنتاگون تعلیق ارسال محموله تسلیحاتی به اسرائیل به دستور بایدن را تایید کرد

لوید آستین؛ وزیر دفاع امریکا با تایید گزارش‌ها درباره توقف ارسال محموله تسلیحاتی برای اسرائیل، اعلام کرد که این تصمیم از سوی جو بایدن به دلیل برنامه اسرائیل برای حمله بر رفح گرفته شده‌است.

آقای آستین امروز چهارشنبه، 8 می در جلسه استماع در مجلس سنای امریکا گفت که واشنگتن مخالفت خود با حمله بر رفح بدون ارائه برنامه حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی را اعلام کرده است.

او افزود: «ما بسیار واضح از ابتدا گفته‌ایم که اسرائیل نباید بدون بررسی و حفاظت از غیرنظامیان در محیط نبرد، حمله نظامی گسترده به رفح را آغاز کند».

این مقام امریکایی گفت که کشورش با آن که وضعیت را بررسی می‌کند، ارسال یک «محموله بزرگ مهمات» برای اسرائیل را متوقف کرده است.

وزیر دفاع مریکا در عین حال افزود: «هنوز تصمیم نهایی درباره چگونگی اقدام درباره این محموله را اتخاذ نکرده‌ایم».

به گفته او، امریکا در حال حاضر برخی کمک‌های امنیتی کوتاه‌مدت به اسرائیل را بررسی می‌کند.

این در حالی است که ساعاتی پیش‌تر، سی‌بی‌اس نیوز به نقل از یک مقام ارشد امریکایی اعلام کرد ایالات متحده هفته گذشته پس از اینکه اسرائیل نتوانست به «نگرانی‌های» واشنگتن در مورد تهاجم برنامه‌ریزی شده به شهر رفح غزه رسیدگی کند، محموله بمب‌های ارسالی به اسرائیل را «متوقف» کرد.

این مقام دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود، گفت که این محموله شامل ۱۸۰۰ بمب تقریباً یک تُنی و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بوده است.

این در حالی است که سه روز پیش نشریه امریکایی اکسیوس گزارش داده بود که جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا از ارسال تسلیحات امریکایی به اسرائیل ممانعت کرده و این محموله تسلیحاتی متوقف مانده است.

اسرائیل با وجود هشدارهای کشورها از جمله امریکا، بزرگترین متعهدش، حمله نظامی به شهر رفح در جنوب غزه را روز سه‌شنبه آغاز کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *