اخراج افغان‌ها از پاکستان؛

سازمان مهاجرت از نقض حقوق زنان و دختران توسط طالبان هشدار داد

با ادامه اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان سازمان بین‌المللی مهاجرت هشدار داده که این روند زندگی افغان‌ها به ویژه زنان و دختران را در افغانستان که با نقض حقوق بشری روبرو است، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این سازمان امروز پنجشنبه، 20 ثور گفته‌است که در شرایطی که افغانستان با چالش شش میلیون آواره داخلی و نقض حقوق بشری روبه‌روست، اخراج مهاجران افغان زندگی افغان‌ها به ویژه زنان و دختران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین گفته‌است که اخراج اجباری افغان‌ها از پاکستان پیامدهای ویرانگری بر آینده کودکان خانواده‌های اخراج شده دارد.

این سازمان افزوده که کودکان افغان در پاکستان با خطرات جدی از جمله بازداشت، خطرات عبور از مرز و محرومیت از آموزش مواجه‌اند.

برآوردهای سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پاکستان نشان می‌دهد که بیش از ۵۵۰ هزار افغان از آغاز روند اخراج اجباری در سپتامبر سال گذشته تا پایان ماه اپریل به افغانستان اخراج شده‌اند. در همین مدت بیش از ۳۱ هزار افغان در پاکستان بازداشت شده‌اند.

این سازمان‌ها هشدار می‌دهند که پناهجویان و مهاجران افغان در پاکستان با خطرات متعددی از جمله بازداشت، سوء استفاده، جدایی از خانواده و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی مواجه‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تاکید کرده که کودکان افغان با ادامه طرح اخراج مهاجران، از تحصیل بازمانده‌اند و در معرض خطر کار اجباری، قاچاق و سوء استفاده قرار دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *