سیل ولایات مختلف کشور را درنوردید؛ ده‌ها نفر جان باختند

مسئولان محلی طالبان در ولایت‌های مختلف کشور از وقوع بارندگی و سیلاب خبر داده و گفته‌اند که این رویداد خسارات جانی و مالی هنگفتی برجای گذاشته و ده‌ها نفر جان باخته‌اند.

مسئولان محلی طالبان، روز جمعه، ۲۱ ثور در ولایات مختلف کشور اعلام کردند که سرازیرشدن سیلاب در شهرهای مختلف خسارات هنگفتی برجای گذاشته‌اند.

هدایت‌الله همدرد؛ رییس اداره‌ رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان در بغلان گفت که در شهر پلخمری، مرکز این ولایت و ولسوالی «برکه»‌ آن، دست‌کم جان ۵۰ نفر را گرفته است.

او همچنین گفت که ممکن است این رقم افزایش یابد.

در همین حال، مسئولان محلی طالبان در بدخشان نیز می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب جان یک کودک ۱۴ ساله را در ولسوالی کوهستان این ولایت گرفته و خسارات هنگفت مالی به باشندگان چندین ولسوالی وارد کرده است.

محمد اکرم اکبری؛ رییس اداره رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان در بدخشان گفته که ولسوالی‌های تشکان، وردوج، یاوان، کوهستان، تگاب و کشم این ولایت عصر روز (جمعه، ۲۱ ثور) شاهد سرازیرشدن سیلاب‌ بوده‌اند.

او افزوده است که سیلاب‌ تنها در ولسوالی تشکان این ولایت ۲۰۰ منزل مسکونی، ۵۰ پل و پلچک، ۳۰ بند برق، پنج مسجد و یک باب مدرسه را تخریب و دو هزار رأس مواشی را تلف کرده است.

رییس اداره‌ رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان در بدخشان گفته است که جزئیات خسارات سیلاب در سایر ولسوالی‌های این ولایت هنوز در دسترس نیست.

مسئولان طالبان در تخار نیز از جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های آن خبر داده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در تخار می‌گویند که سیلاب شدید در چهار ولسوالی این ولایت جان ۹ نفر را گرفته و خسارات سنگینی برجای گذاشته است.

احمدسیر ساجد؛ رییس مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در تخار گفته است که جمعه‌شب بخش‌هایی از ولسوالی‌های چال، فرخار، اشکمش و کلفگان گواه جاری‌شدن سیلاب شدید بوده‌اند.

روز گذشته ولایت‌های مختلف کشور شاهد بارندگی و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

از هرات و غور نیز خبر می‌رسد که سیل ویرانگر باعث خرابی شدید زمین‌های کشاورزی، خانه‌های مسکونی و تلفات مواشی شده است.

مطالب مرتبط