حمله بر رفح؛ ارتش اسرائیل به چند محله دیگر دستور تخلیه داد

چند ساعت پس از حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از عضویت کامل فلسطین در این نهاد، ارتش اسرائیل دستور تخلیه فوری چندین محله دیگر در مناطق شرقی رفح در جنوب غزه و مناطق شمالی این باریکه را صادر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که ارتش اسرائیل امروز شنبه، 11 می دستور تخلیه جدید این مناطق را صادر کرده و ده‌ها هزار نفر دیگر را مجبور به جابه‌جا شدن کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین افزوده که در حال حرکت به سمت منطقه‌ای در شمال غزه است و علت آن را نیز «تجدید قوای» نیروهای حماس در این مناطق اعلام کرده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، پس از دستور قبلی تخلیه برخی مناطق شرقی رفح، دست‌کم ۱۱۰ هزار نفر محل استقرار خود در این مناطق را ترک کرده بودند.

در هفته‌های اخیر و پس از انتشار گزارش‌های رسمی مبنی بر قصد اسرائیل برای انجام عملیات در رفح، شمار زیادی از رهبران کشورهای غربی و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری در این زمینه هشدار داده بودند.

سازمان ملل متحد و سایر نهادهای امدادرسانی، هفته‌ها است که هشدار می‌دهند حمله اسرائیل به رفح، که در نزدیکی نقاط اصلی ورود کمک‌ها با مرز مصر است عملیات‌ بشردوستانه را فلج کرده و باعث افزایش فاجعه‌بار در تلفات غیرنظامیان خواهد شد.

بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی – نیمی از جمعیت غزه – در رفح پناه گرفته‌اند که بیشتر آن‌ها پس از فرار از حملات اسرائیل به جاهای دیگر، به این آخرین پناهگاه رسیده‌ بودند.

مطالب مرتبط