حمید خراسانی از گروه طالبان جدا می‌شود

دو روز پس از انتقاد حمید خراسانی؛ فرمانده قطعه بدری طالبان از سرکوب معترضان توسط این گروه در بدخشان، او از تصمیم خود مبنی بر کنار رفتن خودش و نیروهایش از صف طالبان خبر داده است.

آقای خراسانی امروز شنبه، 22 ثور در پیامی که به رسانه‌ها فرستاد گفت که او و افرادش تصمیم گرفته‌اند که تجهیزات نظامی خود را تحویل دهند و از صفوف این گروه خارج شوند.

او در روزهای گذشته به دلیل حمایت از اعتراضات ضدطالبانی در بدخشان و انتقاد از سرکوب معترضان زیر فشار این گروه بود. ده‌ها عضو گروه طالبان در روزهای گذشته در کارزاری در شبکه اجتماعی ایکس خواهان مجازات حمید خراسانی به دلیل حمایت از اعتراضات مردم بدخشان شده‌اند.

آقای خراسانی در نوار صوتی که دو روز پیش به به رسانه‌ها فرستاد از فصیح‌الدین فطرت؛ رییس ستاد ارتش طالبان خواست جلو لشکرکشی علیه مردم بدخشان را بگیرد. او همچنین خواستار مجازات اعضای طالبان که مرتکب قتل دو بدخشانی شده‌اند، شد.

حمید خراسانی از فرماندهان پنجشیری و تاجیک‌تبار طالبان است که در آخرین روزهای حیات دولت پیشین به این گروه پیوست و به نیروهای دولت سابق افغانستان در زادگاهش حمله کرد.

او در فایل صوتی که بعد از اعزام صدها جنگجوی طالبان برای سرکوب اعتراضات در ولسوالی‌های درایم و ارگوی ولایت بدخشان پخش کرد، گفته بود مردم بدخشان حق دارند اعتراض کنند.

این عضو پر سر و صدای طالبان در روزهای گذشته به دلیل اظهارنظرش درباره اعتراضات بدخشان زیر فشارهای کم‌سابقه‌ مقامات و اعضای طالبان قرار گرفته است.

او در ادامه فشارها، فایل صوتی توجیهی دیگری منتشر کرد و گفت بسیاری اعضای طالبان نسخه کامل پیام او درباره اتفاقات بدخشان را نشنیدند و از اظهار نظرهایش برداشت نادرستی صورت گرفته است.

حمید خراسانی اکنون در پیام کوتاه دیگری که به رسانه‌ها فرستاده گفته که او و نیروهای تحت امرش تجهیزات خود را به طالبان تسلیم می‌دهند و از صفوف این گروه جدا می‌شوند.

مطالب مرتبط