امریکا و ۲۱ کشور دیگر تمرینات نظامی مشترک برگزار می‌کنند

ارتش مراکش اعلام کرده که قرار است این کشور با امریکا و ۲۰ کشور دیگر تمرینات نظامی مشترک برگزار کند.

ارتش مراکش اعلام کرده که هفته آینده این کشور بیستمین دوره رزمایش «شیر آفریقایی ۲۰۲۴» را با امریکا و ۲۰ کشور دیگر با حضور ۷ هزار نظامی برگزار می‌کند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از بیانیه ارتش مراکش گزارش داده است که این تمرینات نظامی در مناطق مختلف مراکش و در نزدیکی صحرای غربی برگزار خواهد شد.

براساس گزارش، بیستمین دوره رزمایش «شیر آفریقایی» به دستور ملک‌محمد ششم، پادشاه این کشور، دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و تا پایان هفته پس از آن ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده: «در راستای اجرای رهنمودهای ملک‌محمد ششم؛ فرمانده کل و رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح، نیروهای مسلح مراکش و امریکا به‌گونه مشترک از ۲۰ تا ۳۱ می بیستمین دوره رزمایش شیر آفریقایی را سازمان‌دهی می‌کنند.»

بربنیاد بیانیه ارتش مراکش، این رزمایش مشترک در مناطق بنجریر، اگادیر و تفنیت در مرکز و طانطان و آقا در جنوب این کشور برگزار می‌شود.

در کنار نیروهای مراکش، امریکا و ۲۰ کشور دیگر، قرار است در این تمرینات نظامی نیروهای مربوط به پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) نیز حضور یابند.

این در حالی است که نوزدهمین دوره رزمایش مشترک میان امریکا و چند کشور آفریقایی در مراکش، سال گذشته میلادی برگزار شده بود.

در این دوره شش هزار نظامی از نزدیک به ۲۰ کشور، از جمله امریکا و مراکش و همچنین ناظران نظامی از هشت کشور شامل سیرالئون، مصر، لیبریا، پرتگال، کیپ‌ورد، پاکستان، آذربایجان و هنگری حضور داشتند.

اولین دوره رزمایش «شیر آفریقایی» که بزرگترین رزمایش نظامی در قاره آفریقا به شمار می‌رود، سال ۲۰۰۷ میان مراکش و امریکا و با حضور نیروهای کشورهای اروپایی و آفریقایی برگزار شده بود.

مطالب مرتبط