سازمان صحی جهان 7 متریک تُن تجهیزات صحی برای کمک به سیل زدگان افغانستان فرستاد

سازمان صحی جهان اعلام کرد که هفت متریک تُن دارو و تجهیزات را برای رسیدگی به بحران سیل در شمال افغانستان کمک کرده‌است.

این سازمان در خبرنامه‌ای که امروز یکشنبه، 23 ثور منتشر کرد گفته‌است که فرستادن محموله کمک‌های صحی، بخشی از تلاش‌های این سازمان برای کمک به قربانیان سیل در شمال افغانستان است.

در خبرنامه آمده‌است که تلاش برای تامین آب آشامیدنی، توزیع بسته‌های بهداشتی و ارایه امکانات صحی از سوی این سازمان جریان دارد.

جمشید تنولی؛ نماینده سازمان بهداشت جهانی در افغانستان گفته‌است: «ما با مقام‌های صحت و شرکای خود برای دسترسی به خدمات بهداشتی ضروری در مناطق آسیب‌دیده می‌پیوندیم».

او افزوده که کارمندان این سازمان درحال حاضر در ساحات آسیب‌دیده از سیل حضور دارند و برای کمک به مردم تلاش می‌کنند.

سازمان صحی جهان همچنین گفته‌است شمار دقیق خسارات ناشی از سیلاب‌های اخیر هنوز مشخص نشده و مقام‌های این سازمان با دیگر سازمان‌های صحی درحال بررسی وضعیت‌اند.

به گفته این سازمان، قدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از گسترش احتمالی بیماری‌ها از طریق آب در مناطق سیل‌زده روی دست گرفته شده است.

در خبرنامه این سازمان آمده‌است که بیش از 2000 خانه در هشت منطقه تحت تاثیر سیل در افغانستان ویران و صدها نفر در این حوادث آواره شده‌اند.

این در حالی است بر اساس آخرین آمار، تلفات این سیلاب‌ها در چند ولایت شمال افغانستان به ویژه بغلان به بیش از 300 نفر رسیده است.

مطالب مرتبط