سیل در افغانستان؛ 51 کودک جان‌باخته و 310 هزار کودک متاثر شده‌اند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید که در پی وقوع سیلاب‌های اخیر در افغانستان حد اقل 51 کودک جان باخته اند. همزمان سازمان نجات کودکان اعلام کرده‌است که بر اساس تخمین‌های این سازمان، زندگی 310 هزار کودک در شمال افغانستان از سیلاب‌های اخیر متاثر شده‌ است و آنان همه‌چیز شان را از دست داده‌اند.

یونیسف امروز یک‌شنبه، ۲۳ ثور با نشر اعلامیه‌‌ای با اعلام این ارقام گفته است که بیشتر تلفات از ولایت بغلان گزارش شده است. در اعلامیه آمده که این آمار ابتدایی است و ممکن است تعداد کودکان قربانی سیل افزایش یابد.

این سازمان همچنین از ارسال کمک‌های بشری به خانواده‌ها در مناطق سیل‌زده خبر داده است.

همزمان ارشاد ملک؛ مدیر بخش افغانستان در سازمان «نجات کودکان» گفته که تخمین زده می‌شود که زندگی‌ ۳۱۰ هزار کود از سیل در شمال افغانستان متاثر شده است و آن‌ها «همه‌چیزشان را از دست داده‌اند.»

او به خبرگزاری رویترز گفته‌است: «جان‌ و معیشت کودکان شسته شده … سیل‌ ناگهانی روستاها را فراگرفته، خانه‌ها را از بین برده و دام‌ها را کشته است».

مقام‌های طالبان در ولایت بغلان اعلام کرده‌اند که این ولایت بیشترین تلفات و خسارات از سیلاب‌های اخیر را داشته است. به گفته ریاست مهاجرین بغلان، 315 تن در این ولایت در نتیجه سیل جان باخته‌اند و ۱۶۳۰ تن زخمی شده‌اند.

این ریاست همچنین از  تخریب ۲۶۶۵ باب منزل مسکونی و تلف شدن هزار دام در نتیجه این سیلاب‌ها خبر داده و تصریح کرده که این آمارهای ابتدایی است و ممکن تلفات بیشتر باشد.

برخی از مقام‌های ارشد طالبان از جمله عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی این گروه به بغلان رفته‌اند تا از جریان کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان نظارت کند.

اتحادیه اروپا، بخش‌های مختلف سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و برخی کشورها آمادگی شان را برای کمک‌های بشری به آسیب‌دیدگان از این رویداد اعلام کرده‌اند.

مطالب مرتبط