سفیر روسیه: مردم افغانستان می‌دانند که پیامدهای حضور ناتو مخرب بود

دمیتری ژیرنوف؛ سفیر روسیه در کابل با اشاره به حمایت سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) از اوکراین گفته‌است که مردم افغانستان از پیامدهای مخرب ناشی از حضور ۲۰ ساله سازمان ناتو در کشورشان بسیار خوب آگاهی دارند.

دمیتری ژیرنوف در مصاحبه‌ای گفته‌است که ناتو یک جنگ نیابتی را در همه بخش ها و با استفاده از همه امکانات علیه روسیه پیش می برد.

او افزوده که این که ناتو تقریباً مجبور شده تا در برابر روسیه قرار بگیرد و تاکید کرده که سیاست ناتو خصلت خصمانه و تعرضی دارد و اعضای آن، این موضوع را پنهان نمی‌کنند.

این دیپلمات روسی گفته‌است: «ناتو یک جنگ نیابتی را در همه بخش‌ها و با استفاده از همه امکانات علیه روسیه پیش می برد؛ نظامیان ناتو ابعاد بی سابقه و بی نظیری را برای این جنگ تصویب کرده اند و ناتو از خاک اوکراین برای رویارویی واقعی با روسیه استفاده می کند».

به گفته او، ناتو از هرگونه کمک به رژیم کی‌یف ضد روسیه دریغ نمی کند. او تصریح کرده‌است: «نظامیان ناتو در اوکراین حضور دارند. این ائتلاف در سازماندهی گلوله باری‌ها بر خاک روسیه توسط نیونازیست های اوکراینی فعالانه شرکت دارد. تروریزم اوکراین مورد حمایت غرب قرار دارد».

سفیر روسیه در کابل گفته که امریکا همیشه از ناتو به عنوان «ابزار مقابله و برتری‌طلبی» خود استفاده کرده است. او امریکا را متهم کرده که رهبری این ائتلاف را در دست دارد و همیشه مدعی برتری طلبی در سطح جهان است.

او این رویکرد امریکا را برای جهان خطرناک خوانده است.

مطالب مرتبط