تخریب ۲۵۰ جریب کشتزار خشخاش در بدخشان

طالبان اعلام کرده‌اند که بیش از ۲۵۰ جریب زمین در بدخشان از کشت خشخاش پاک‌سازی شده است. مبارزه طالبان با کشتزارهای خشخاش در این ولایت اخیرا با اعتراضات گسترده مردم روبه‌رو شده بود.

وزارت داخله طالبان اعلام کرد که ۲۵۲ جریب کشت خشخاش را در ولسوالی‌های درایم، بهارک، ارگو، کشم‌ و فیض‌آباد تخریب کرده است.

این گروه برای ویران کردن مزارع کوکنار و سرکوب اعتراضات مردم، صدها جنگجو و تجهیزات نظامی را به درایم، ارگو و جرم اعزام کرده است.

هفته گذشته مردم ولسوالی‌های درایم و ارگو با برگزاری اعتراضات گسترده‌ای گفتند طالبان غیربومی به بهانه ویران کردن کشتزارهای خشخاش وارد خانه‌های مردم شدند و به «عفت زنان» دست‌درازی کردند.

آن‌ها همچنین گفتند که طالبان دست‌کم دو باشنده بدخشان را در این دو ولسوالی کشته‌اند.

این در حالی است که منابع امروز دوشنبه، ۲۴ ثور گزارش داده‌اند که اعتراضات گسترده مردم در ارگوی بدخشان، با واکنش طالبان به خشونت کشیده شد.

«افغانستان اینترنشنال» به نقل از منابع خود گزارش داده است که مردم ولسوالی ارگو امروز، به طور گسترده در مقابل طالبان اعتراض کردند.

به گفته منابع، طالبان در قریه برلاس، در مقابل معترضان از «خشونت شدید» کار گرفته و اعتراض را سرکوب کردند.

این در حالی است که اخیرا مردم بدخشان دست به اعتراضات گسترده‌ای علیه طالبان زدند؛ اما طالبان دو نفر از معترضان را کشتند و چندین نفر دیگر را زخمی و بازداشت کردند.

پس از آن طالبان با اعزام یک هیات ادعا کردند که در توافق با مردم، طالبان غیربومی را از بدخشان خارج می‌کنند و مبارزه با مواد مخدر ادامه پیدا می‌کند.

یک روز پس از آن، یک انفجار مرگبار، کاروان نظامیان مبارزه با مواد مخدر طالبان را هدف قرار داد که حدود ۸ کشته و زخمی در پی داشت.

داعش مسئولیت آن حمله را به عهده گرفت.

مطالب مرتبط