جاپان حدود ۱۴ میلیون دالر به بخش صحت افغانستان کمک می‌کند

طالبان اعلام کرده‌اند که دین‌محمد حنیف؛ سرپرست وزارت اقتصاد این گروه با تاکا یوشی؛ سفیر جاپان برای افغانستان دیدار و گفتگو کرده است. در این دیدار از کمک حدود ۱۴ میلیون دلاری کشورش به بخش صحت افغانستان خبر داده است.

وزارت اقتصاد طالبان از دیدار و گفتگوی
دین محمد حنیف؛ سرپرست این وزارت با تاکا یوشی؛ سفیر جاپان برای افغانستان خبر داده است.

طالبان گفته‌اند: «در این دیدار سفیر جاپان ضمن ابراز غم‌شریکی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در کشور از ادامه کمک‌های بشردوستانه و اضطراری‌شان به ‏مردم افغانستان اطمینان دادند.»

سفیر جاپان همچنین در مورد برنامه‌ها و همکاری کشورش به طالبان معلومات داده و گفته که قرار است جاپان ۶.۹ ملیون دالر را از طریق دفتر (WHO) برای بهبود عرضه خدمات صحی و ظرفیت‌سازی کارمندان صحی افغانستان کمک کند.

او همچنین ‏افزوده که مبلغ ۶.۹ ملیون دالر دیگر را از طریق یونیسیف برای تطبیق پروسه واکسین اختصاص داده تا از این طریق در کمپاین ملی واکسین برای ۴.۷ میلیون طفل سهم بگیرند.

سفیر جاپان همچنین از همکاری کشورش در تطبیق پروژه‌های جایگزین کشت مواد مخدر با دهقانان در ولایات مختلف افغانستان ‏کشور به طالبان اطمینان داده است.

سرپرست وزارت اقتصاد طالبان ضمن استقبال از کمک‌های  بشری و اضطراری جاپان، تطبیق پروژه‌های انکشافی در بخش‌های زراعت، صحت و بخش‌های زیربنایی را به سود مردم افغانستان دانسته و همکاری جاپان در تطبیق پروژه‌های انکشافی را نیز سبب ایجاد فرصت‌های کاری برای مردم و بهبود عرضه خدمات خواند.

سرپرست وزارت اقتصاد طالبان حمایت دهقانان و تطبیق پروژه‌های بدیل معیشت از طرف کشور جاپان را مهم دانست و آن را  سبب تقویت اقتصاد دهاقین عنوان کرد.

در همین حال، سفیر جاپان همچنین از تداوم و تسریع کمک‌های بشری و انکشافی کشورش به مردم افغانستان، تحکیم روابط مسئولان طالبان با دیپلمات‌های جاپان و جامعه جهانی به این گروه وعده همکاری داده است.

مطالب مرتبط