اعتراض به جنگ غزه؛

ده‌ها آمبولانس و کارکن صحی در پاکستان راهپیمایی کردند

کاروانی از آمبولانس‌ها و کادر صحی شهر کراچی پاکستان به هدف همبستگی با مردم غزه و همچنین در اعتراض به حملات اسرائیل بر امدادگران و کارکنان صحی در غزه، راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که امروز دوشنبه، 24 ثور توسط بنیاد حمایت از فلسطین در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار شده بود، ده‌ها تن از کارکنان صحی این شهر شرکت کرده بودند.

اعضای کاروان حامیان فلسطین در این راهپیمایی علیه نسل کشی اسرائیل در غزه شعار داده و همبستگی خود را با فلسطین اعلام کردند.

برخی از چهره‌های سیاسی و مذهبی شهر کراچی از جمله صابر ابو مریم؛ دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان در جمع شرکت کنندگان سخنرانی کرده و به محرومیت مردم غزه از امکانات درمانی اعتراض کردند.

در این سخنرانی‌ها همچنین همدستی امریکا با اسرائیل و نقض هنجارهای بین المللی محکوم شد.

سخنرانان خواستار توقف «تجاوز» اسرائیل به غزه شده و بر حمایت خود از گروه حماس و دیگر گروه‌های «جهادی» فلسطینی تاکید کردند.

با گذشت هفت ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، هنوز این حملات متوقف نشده و صدها هزار فلسطینی آواره شده‌اند. در این حملات ده‌ها هزار غیر نظامی از سوی اسرائیل کشته و زخمی شده‌اند.

هرچند سازمان ملل، کشورهای اسلامی و برخی کشورهای غربی حملات بر غیر نظامیان را محکوم کرده‌اند اما اسرائیل گفته که قصد توقف حملات را ندارد.

مطالب مرتبط