احمد مسعود: در مبارزه با طالبان تنها مانده‌ایم اما از پیروزی مطمینم

احمد مسعود؛ رهبر جبهه موسوم به «مقاومت ملی» می‌گوید که در جنگ و مبارزه علیه گروه طالبان که بر افغانستان حاکمیت دارد، تنها مانده و هیچ کمکی به او در سطح بین‌الملل صورت نگرفته است. او اما تاکید کرده که مطمین است در برابر طالبان پیروز می‌شود.

آقای مسعود در مصاحبه‌ای با مجله بریتانیایی اسپکتیتور گفته است که جبهه مقاومت ملی در 31 روز گذشته بر طالبان 31 حمله انجام داده که آخرین آن نزدیک ارگ طالبان بوده است و در آن چندین عضو طالبان را کشته و یا زخمی کرده است.

او افزوده که این جبهه توانایی حمله بزرگ و کامل بر طالبان را ندارد و از این رو به جنگ چریکی رو آورده و به ایست‌های بازرسی طالبان حمله می‌کند. به گفته او، نیروهای جبهه مقاومت از سلاح‌های باقی‌مانده از جنگ امریکا و شوروی علیه طالبان استفاده می‌کنند و یا این سلاح‌ها را از بازارها سیاه تهیه می‌کنند.

احمد مسعود گفته که با مقام‌های امریکایی در اوایل سقوط افغانستان به دست طالبان،‌ دیدار کرده اما هیچ کمک مالی یا تسلیحاتی از سوی امریکایی‌ها به وی داده نشده است. او فزوده که جبهه مقاومت به رهبری او کاملاً تنها مانده است.

او گفته که در اوایل سقوط افغانستان به دست طالبان تلاش شده برای آتش‌بس با طالبان مذاکره کند اما در این مذاکرات به او گفته شده: «یا تسلیم شو، یا بمیر!»

این در حالی است که همه روزه جبهه مقاومت از حمله بر طالبان در کابل و دیگر ولایات خبر می‌دهد اما طالبان این حملات را تایید و یا رد نمی‌کنند.

مطالب مرتبط