حمله مسلحانه به گردشگران خارجی در بامیان؛

طالبان یک «هزاره مرتبط با استخبارات خارجی» را عامل حمله خواندند

یک رسانه وابسته به استخبارات طالبان از قول منابع امنیتی این گروه گزارش داده که عامل تیراندازی و کشتن 7 گردشگر خارجی در ولایت بامیان «یک هزاره ساکن مرکز این ولایت» است که بازداشت شده‌است.

شبکه «المرصاد» وابسته به استخبارات طالبان شامگاه امروز شنبه، 29 ثور گزارش داد که منابع امنیتی یک شخص به نام «سرور ولد قنبر علی» باشنده ساحه گواره مرکز بامیان را عامل تیراندازی روز گذشته به گردشگران خارجی در این ولایت معرفی کرده‌اند.

در این گزارش آمده که این فرد پس از وقوع حمله در جایی مخفی شده بود که و هنگام ورود نیروهای طالبان به ساحه تلاش به فرار کرده بود. بر بنیاد گزارش، این شخص پس از «شلیک متقابل» نیروهای طالبان زخمی شده و از نزد وی یک کلاشینکوف و دو شاجور مرمی به دست آمده است.

منابع امنیتی طالبان به این رسانه وابسته به این گروه گفته‌اند که فرد بازداشت شده از مدتی به این سو به ظن ارتباط با استخبارات یک کشور تحت تعقیب طالبان و سه ماه پیش به مدت سه روز از سوی این گروه بازداشت نیز شده بود.

این منابع گفته‌اند که تحلیل شان این است که حمله به گردشگران خارجی در بامیان از سوی یک سازمان استخباراتی خارجی برنامه‌ریزی شده بود و این سازمان در سابق نیز چنین ترورها را انجام داده است.

این در حالی است که روز گذشته در یک حمله مسلحانه در مرکز ولایت بامیان چهار گردشگر خارجی و سه همراه افغان آنان کشته شدند و چند گردشگر و افغان دیگر زخمی شدند. گردشگران شهروندان اسپانیا و استرالیا بوده‌اند.

وزارت داخله طالبان پیشتر اعلام کرده بود که موضوع حمله مسلحانه به گردشگران خارجی در بامیان را به صورت جدی بررسی می‌کند.

مطالب مرتبط