امضای تفاهم‌نامه طالبان با قطر برای درمان بیماران سوراخ قلب

هلال احمر افغانستان که تحت کنترل طالبان است اعلام کرده که برای درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب با قطر تفاهم کرده است.

جمعیت هلال احمر افغانی تحت کنترل طالبان روز شنبه، ۲۹ ثور برای درمان ۱۶۹ کودک مبتلا به سوراخ قلب با کشور قطر تفاهمنامه امضا کرد.

رییس جمعیت هلال احمر افغانی از دیگر نهادها خواست برای درمان کودکان در افغانستان کمک کنند.

براساس خبرنامه جمعیت هلال احمر افغانی این تفاهمنامه میان محمد صالح ابراهیم؛ مدیر بخش امداد و توسعه بین‌المللی هلال احمر قطر و مطیع‌الله خالص؛ رییس جمعیت هلال احمر افغانی امضا شده است.

در خبرنامه جمعیت هلال احمر افغانی آمده است که در طی دو سال گذشته ۳۰۹۴ کودک مبتلا به بیماری‌های قلبی جهت درمان و عمل جراحی به شفاخانه‌های داخلی انتقال داده شده‌اند.

در این خبرنامه‌ای در مورد اینکه کودکان بیمار چه زمان و در کدام کشور تداوی خواهند شد توضیحی داده نشده اما جمعیت هلال احمر افغانی تاکید کرده است که هزاران کودک بیمار دیگر در افغانستان در انتظار تداوی‌اند.

پیشتر هلال احمر افغانی اعلام کرده بود که در یک سال گذشته بیش از صد کودک را برای درمان از ولایت غزنی به آلمان فرستاده است.

شماری از کودکان مبتلا به بیماری‌های سوراخ قلبی، التهاب استخوان، سوختگی عمیق و دیگر بیماری‌های جدی از سوی جمعیت هلال احمر افغانی به حمایت مالی کشورهای مختلف در داخل یا بیرون کشور تداوی می‌شوند.

درمان سوراخ قلب هزینه بالایی دارد که بسیاری از خانواده‌ها در افغانستان توان پرداخت این هزینه را ندارند و باید سال‌ها منتظر بمانند تا زمینه عملیات رایگان آن‌ها فراهم شود.

مطالب مرتبط