آمارهای ضد و نقیض از قربانیان سیلاب در غور و فاریاب

به دنبال وقوع سیلاب مرگبار در ولایت‌های غور و فاریاب، منابع محلی از جان باختن ده‌ها تن خبر داده‌اند. در حالی که طالبان قادر به تهیه آمار دقیق قربانیان نیستند، منابع محلی تعداد قربانیان را از ۳۰ تا ۸۰ نفر گزارش می‌دهند.

منابع گزارش داده‌اند که به دنبال سرازیر شدن سیلاب شنبه‌شب، ۲۹ ثور در غور و فاریاب ده‌ها تن جان‌باخته و تعدادی نیز زخمی و مفقود شده‌اند.

در همین حال، آمارهای ضدونقیض از این رویداد وجود دارد. برخی‌ منابع گزارش داده‌اند که شمار قربانیان به ۸۰ تن رسیده؛ اما برخی‌ها از جان باختن ۳۰ تا ۷۰ تن خبر داده‌اند.

منابع محلی در ولایت‌های فاریاب و غور می‌گویند که این سیلاب‌ها جان ده‌ها تن را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجای گذاشته است.

منابع در ولایت فاریاب می‌گویند که سیلاب در پنج ولسوالی‌ و حومه شهر میمنه، بار دیگر خسارات جانی و مالی به باشندگان محل وارد کرده است.

به گفته منابع، تاکنون مرگ بیش از ۲۵ تن در پی این سیلاب‌ها تایید شده است؛ اما پیشتر منابع دیگری از جان باختن ۸۰ نفر خبر دادند.

این سیلاب‌ها در ولسوالی‌های پشتونکوت، المار، قیصار، بلچراغ، خیبر و دولت‌آباد این ولایت سرازیر شده‌اند.

منابع می‌گویند که بیش‌ترین تلفات مربوط به روستای قورچی ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب می‌شود که ۲۰۰ منزل مسکونی در این روستا تخریب شده است.

این آمار ابتدایی گفته شده و احتمال افزایش آن وجود دارد.

در همین حال، منابع محلی در بادغیس می‌گویند که در پی سرازیرشدن سیلاب شب گذشته در روستایی «کرکیا» ولسوالی قادس این ولایت، یک زن با دو کودکش جان باخته‌اند.

به گفته منابع، دو تن دیگر در ولسوالی‌های قادس و آب‌کمری در پی این رویداد طبیعی جان باخته‌اند.

این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جاری شدن سیلاب ناشی از باران‌های شدید در ولایت‌های مختلف کشور تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است. آمار کلی نشان می‌دهد که بیش از ۴۰۰ نفر طی چند روز اخیر جان باخته‌اند.

مطالب مرتبط