جواد ظریف: امریکا از مقصر اصلی سقوط چرخبال رئیسی است

جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه پیشین ایران می‌گوید که امریکا یکی از مقصران کشته شدن ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور این کشور و همراهان او در سانحه سقوط چرخبال است.

جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه پیشین ایران امروز دوشنبه، ۳۱ ثور گفت: «علیرغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری، امریکا فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده‌ است.»

او همچنین گفته که امریکا یکی از مقصران کشته شدن ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور این کشور و همراهان او در سانحه سقوط چرخبال است.

این دیپلمات ایرانی ضمن تحسین شخصیت و توانایی‌های ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور و حسین امیرعبدالهیان؛ وزیر خارجه ایران گفت: «ایران شرایط سخت زیادی را گذرانده است و از این شرایط نیز عبور خواهیم کرد.»

در همین حال، رژیم اسراییل دخالت در جان‌باختن ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران و تیم  همراهش را رد کرده و اعلام کرده که هیچ دخالتی در این رویداد نداشته است.

یک مقام اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفته که این رژیم در سقوط چرخبال ابراهیم رئیسی که منجر به مرگ او و هیات همراهش شد، دخالتی نداشته است.

پیشتر رسانه‌های ایرانی از جان باختن ابراهیم رئیسی؛ رییس‌ جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه این کشور در سانحه سقوط چرخبال خبر دادند.

بعد از ظهر روز گذشته از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس‌ جمهور ایران و همراهانش گزارش شد. محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی نیز از سرنشینان این چرخبال بودند.

بربنیاد گزارش‌ها تمام سرنشینان این بالگرد جان باخته‌اند.

رهبر ایران نیز ۵ روز را عزای عمومی اعلام کرده است.

مطالب مرتبط