یونیسف از ارایه کمک‌های صحی به هزاران سیل‌زده در افغانستان خبر داد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید که برای 11 هزار و 400 تن در ولایت‌های سیل‌‌زده افغانستان کمک‌های صحی ارایه کرده است.

مقام‌های این سازمان امروز سه‌شنبه، 1 جوزا به مجله فوربز گفته‌اند که 48 درصد از دریافت کنندگان این کمک‌ها کودکان بوده‌اند. به گفته آنان این سازمان همچنین برای بیش از ۲۲ هزار نفر با تانکر آب‌رسانی آب آشامیدنی سالم رسانده است.

در گزارش فوریز آمده که یونیسف از طریق تیم‌های سیار صحی و تغذیه و در خیمه‌های برپاشده در مناطق سیل‌زده خدمات صحی ارایه می‌کند. این سازمان همچنین با سایر موسسات امدادی در حال امداد و درمان کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید است.ژ

مقام‌های این سازمان گفته‌اند که خیمه‌هایی با کارایی بالا، زیرانداز و لوازم آموزشی را برای استفاده در صنف‌های آموزشی در ۲۳ مکتب دولتی نیز ارسال کرده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده که یونیسف به سه هزار خانوار در سه ولسوالی بغلان جدید، برکه و گذرگاه نور کمک نقدی ۳۱۲ دالری به مدت دو ماه توزیع خواهد کرد.

سیلاب‌های دو هفته گذشته در بغلان، غور و برخی دیگر از ولایات افغانستان صدها کشته و زخمی برجا گذاشته است. همچنین هزاران خانه در نتیجه این سیلاب‌ها تخریب شده و هزاران خانواده در ولایات سیل‌زده آواره شده‌اند.

مطالب مرتبط