برگزاری سومین نشست دوحه؛ سازمان ملل طالبان را نیز دعوت کرد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که سومین نشست در شهر دوحه قطر درباره افغانستان با حضور تا بیشتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود. این سازمان همچنین گفته که معاون دبیر کل سازمان ملل در سفرش به کابل از طالبان نیز دعوت کرده تا در این نشست اشتراک کنند.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که سه‌شنبه‌شب، 1 جوزا منتشر کرد گفت که این نشست دو روزه در 30 جون (10 سرطان) امسال در دوحه برگزار خواهد شد و در آن طیف‌های مختلف افغان اشتراک خواهند کرد.

بیانیه افزوده که هدف از سومین نشست نمایندگان ویژه برای افغانستان در دوحه، افزایش تعاملات بین المللی با افغانستان به صورت هماهنگ، منسجم و سازنده تر است.

بر اساس بیانیه، روزاماری دی کارلو؛ معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و تامین صلح در جریان سفر خود به کابل، در گفتگو با طرف‌های مختلف، وضعیت موجود در افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در بیانیه گفته شده که طرف‌های افغان می‌خواهند که در هر تعامل بین المللی برای بهبود وضعیت بشری، توسعه، انکشاف و مسایل اقتصادی این کشور رسیدگی شود.

معاون دبیر کل سازمان ملل پیشتر در دیدار با مقام‌های طالبان گفته بود در سومین نشست دوحه در مورد مسایل مالی و بانکی، مبارزه با مواد مخدر و کشت بدیل برای کشاورزان افغانستان و تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن بر افغانستان گفتگو خواهد شد.

به گفته او، در این نشست علاوه بر نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی نیز شرکت خواهند کرد.

نمایندگان طالبان در دومین نشست سازمان ملل در دوحه که در 29 و 30 دلو ماه سال گذشته برگزار شده بود، به دلیل عدم پذیرش خواست‌های آنها شرکت نکردند.

مطالب مرتبط