نشست اضطراری شورای امنیت درباره قتل عام رفح

همزمان با کشتار فجیع رژیم اسراییل در منطقه رفح‌ غزه، شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده که نشست اضطراری برگزار می‌کند.

منابع دیپلماتیک اعلام کرده‌اند که قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد، یک نشست اضطراری را در مورد قتل عام فجیع فلسطینی‌ها توسط رژیم اسراییل در رفح، برگزار کند. منابع به الجزیره گفته‌اند که این نشست ساعت ۹:۳۰ دقیقه سه‌شنبه‌شب، ۸ جوزا، پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

براساس اطلاعات منابع، شورای امنیت این نشست را به درخواست الجزایر و به‌دنبال حمله اسراییل بر رفح برگزار می‌کند.

پیشتر رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه گفته بود که «قتل عام» مردم در رفح بار دیگر «چهره زشت کابینه دولت اسراییل» را نشان داده است.

خبرگزاری آناتولی روز گذشته به نقل از اردوغان گزارش داده که این «قتل عام» پس از درخواست دیوان بین‌المللی کیفری برای توقف حملات اسراییل بر رفح رخ داده است.

او افزوده: «جنایتکارانی که روز گذشته مرتکب نسل‌‌کشی شدند و بیش از ۳۶ هزار فلسطینی را به شهادت رساندند، در کمپ بی‌جاشده‌گان رفح که آن را منطقه‌ امن اعلام کردند، راکت و بمب‌های گسترده‌ای به سوی غیرنظامیان پرتاب کردند.»

این در حالی است که دیوان بین‌المللی کیفری جمعه گذشته با ۱۳ رأی موافق و دو رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی اسراییل در رفح را صادر کرده بود.

در پی حمله یک‌شنبه‌شب، نظامیان اسراییلی بر کمپ بی‌جاشدگان فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوب غزه، دست‌کم ۴۱ تن، از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از یک میلیون بی‌جاشده فسطینی است که در پی حملات چند ماهه رژیم اسراییل بر غزه، به این منطقه آواره شده‌اند.

مطالب مرتبط