کربی: حمله اسراییل به رفح همانند حمله امریکا به افغانستان و عراق است

جان کربی؛ سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید حمله رژیم اسراییل به رفح را با بمباران امریکا در افغانستان و عراق تشبیه کرده و گفته که حمله رژیم اسراییل به رفح از خطوط سرخ واشنگتن عبور نکرده است.

جان کربی؛ سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید حمله هوایی فجیع اسرایيل بر شهر رفح در جنوب نوار غزه که منجر به کشته‌شدن هولناک غیرنظامیان شد را با بمباران هوایی امریکا در افغانستان و عراق تشبیه کرده است.

بر بنیاد گزارش نیویارک پست، کربی در نشستی در کاخ سفید در دفاع از حمله‌های اسرایيل بر رفح گفته است که ارتش امریکا نیز عین کار را در افغانستان و عراق انجام داده است.

او در این نشست گفته: «ما حمله‌های هوایی را در مکان‌هایی مانند عراق و افغانستان انجام داده‌ایم که به طرز غم‌انگیزی باعث تلفات غیرنظامیان شده‌ایم و ایالات متحده به همان شیوه اسرائيل پاسخ داد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزوده که بمباران‌های ایالات متحده در افغانستان منجر به کشته‌شدن غیرنظامیان شد و در یکی از این حمله‌ها، به طرز «غم‌انگیزی» یک پدر و برخی از فرزندانش را کشته شدند.

آقای کربی افزود: «ما آن را جبران کردیم. از آن درس گرفتیم و رویه‌هایی را برای جلوگیری از تکرار آن وضع کردیم. این همان چیزی است که انتظارات ما در این مورد (از شیوه عملیات اسرائيل بر غزه) خواهد بود».

او در دفاع از رژیم اسرائيل همچنین گفته است که ارتش این رژیم در حمله روز یک‌شنبه هفته جاری، از «بمب‌های دقیق» استفاده کرده است.

کربی گفت که گروه حماس تایید کرده که دو رهبر ارشد این گروه نیز در این حمله کشته شده‌اند و این نشان می‌دهد که آنان در میان غیرنظامیان پنهان شده‌اند.

این در حالی است که بر بنیاد گزارش الجزیره، در آخرین حمله رژیم اسرائيل بر رفح دوشنبه‌شب، ۲۱ فلسطینی کشته شده‌اند.

مطالب مرتبط