انتقال و انتشار اطلاعات طالبان در شبکه‌های اجتماعی ممنوع شد

نخست‌وزیر طالبان اعلام کرده است که استفاده از واتساپ و سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان برای ارسال فرمان‌ها، حکم‌ها و بعضی از اسناد مهم دیگر رهبری این گروه ممنوع است.

نخست‌وزیری طالبان اعلامیه‌ای را با امضای محمد‌حسن آخوند نشر کرده که در آن آمده است که در این اواخر دیده شده که بعضی از اعضای گروه طالبان و کارمندان دولتی، فرمان‌های ملاهبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر و حکم‌های نخست‌وزیر این گروه را از طریق واتساپ گروپ‌ها و شبکه‌های اجتماعی میان‌شان رد‌وبدل کرده‌اند.

در این نامه گفته شده که پس از این هیچ یکی از مسئولان اداره‌های طالبان اجازه ندارند که سندهای محرمانه را از طریق شبکه‌های نام‌برده برای یک‌‌دیگر ارسال کنند.

طبق این نامه‌ به مقام‌های گروه طالبان و مسئولان اداره‌های رسمی گفته شده، در صورتی‌که کارمندان تحت امر‌شان این موضوع را نادیده بگیرند و از دستور سرپیچی کنند، با آنان برخورد قانونی شود.

این حکم در حالی از سوی گروه طالبان صادر می‌شود که پیش از این خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه‌ها در افغانستان، بارها نسبت به وضع محدودیت‌ها به دست‌رسی به اطلاعات از سوی این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند.

به باور آگاهان، محدودیت‌های وضع شده از سوی گروه طالبان در زمینه‌ فعالیت رسانه‌‌ها و دست‌رسی به اطلاعات باعث می‌شود تا فعالیت رسانه‌ها کم‌رنگ و ساحه‌ فعالیت خبرنگاران نیز محدود شود.

مطالب مرتبط