مولانا فضل‌الرحمان: افغان‌ها در افزایش حملات تروریستی در پاکستان مقصر نیستند

مولانا فضل‌الرحمان؛ رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان و از حامیان مطرح گروه طالبان در یک گردهمایی در ملتان پاکستان گفت که افغان‌ها در حملات تروریستی در پاکستان مقصر نیستند.

او در این گردهمایی که روز یکشنبه، 13 جوزا در ملتان برگزار شد ارتش پاکستان را متهم کرد که پایگاه‌های هوایی خود را در اختیار امریکا گذاشته بود تا افغان‌ها را بمباران کند.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان ادعای مقامات پاکستان درباره ورود «تروریست‌ها» از افغانستان به این کشور را زیر سوال برد و گفت اگر «تروریست‌ها» از آن سوی مرز به پاکستان نفوذ می‌کنند، مرزبانان شما در مرز چه کار می‌کنند.

او تاکید کرد که زمانی که پرویز مشرف در پاکستان قدرت داشت، کنترول پایگاه هوایی پاکستان را به امریکا داد تا افغانستان را بمباران کند و هزاران افغان را به قتل رساند.

او رهبران ارتش پاکستان را متهم کرد که در «بمباران افغان‌ها» مشارکت داشته و از آن‌ها پرسید: «وقتی افغان‌ها را بمباران کردید از شما شکایت کردند؟»

فضل‌الرحمان افزود: «شما فضای خود را برای بمباران در اختیار امریکا گذاشتید و هزاران نفر را در ۲۰ گذشته سال کشتید، آیا آن‌ها از شما متنفر شدند؟»

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۴ در پاکستان انتقادات خود را از دولت و ارتش این کشور افزایش داده است. او با حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان متحد شده تا بر کابینه شهباز شریف فشار بیشتر وارد کند.

پیش از این مقامات پاکستانی طالبان را متهم کرده‌اند که به رهبران و جنگجویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان پناهگاه داده است.

ارتش پاکستان اخیراً اعلام کرد که جنگجویان تی‌تی‌پی از افغانستان حملات خونبار علیه پاکستان را طرح‌ریزی و اجرا می‌کند. طالبان اما بارها این ادعای مقامات پاکستانی را رد کرده است.

مطالب مرتبط