سخنگوی طالبان:

حقانی با مقامات امارات درباره همکاری‌های امنیتی و منطقه‌ای گفتگو کرد

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان می‌گوید که سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله این گروه در سفر به امارات متحده عربی با مقامات آن کشور درباره همکاری‌ها در زمینه امنیت، زیربنا و اقتصاد گفتگو کرده‌است.

آقای مجاهد امروز چهارشنبه، 16 جوزا در صفحه ایکسش نوشته است که در دیدار وزیر داخله این گروه با مقامات امارات متحده عربی، موضوعات تحکیم روابط دو کشور، همکاری امارات در ساخت ادارات امنیتی طالبان، آزادی زندانیان افغان در امارات و آغاز صدور ویزای امارات برای اتباع افغانستان مورد بحث قرار گرفته است.

او همچنین افزوده که در این دیدارها درباره همکاری وعده داده شده امارات در زمینه دیجیتالی شدن سیستم ترافیک وزارت داخله، تلاش‌ها برای صلح منطقه و حفظ وضعیت در افغانستان، مشارکت امارات در بازسازی افغانستان و سرمایه‌گذاری شرکت‌های امارات در بازسازی افغانستان گفتگو شده‌است.

سخنگوی طالبان گفته که امارات درخواست وزیر داخله این گروه برای آزادی زندانیان افغان را پذیرفته است.

سراج‌الدین حقانی همراه با رییس عمومی استخبارات طالبان روز سه‌شنبه به امارات سفر کردند و با رییس دولت آن کشور و شماری از مقامات آن دیدار و گفتگو کرده‌اند.

سراج‌الدین حقانی در فهرست افراد تحت تعقیب امریکا قرار دارد و این کشور برای اطلاعات درباره او 10 میلیون دالر جایزه تعیین کرده‌است. سفر او به امارات بار دیگر موضوع تحریم‌های بین‌المللی علیه او و جایزه‌ ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به کشته‌شدن یا بازداشت او شود را تازه کرده‌است.

مطالب مرتبط