نیاز نیم میلیون پناهجوی افغان به اسکان مجدد در سال آینده میلادی

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان اعلام کرد که در سال آینده میلادی 558 هزار پناهجوی افغان به اسکان مجدد نیاز خواهند داشت.

این سازمان روز چهارشنبه، 16 جوزا با نشر گزارشی که گفته‌است که در سراسر جهان در 2.9 میلیون نفر در سال 2025 میلادی به اسکان مجدد نیاز دارند.

در گزارش آمده که پناهجویان کشورهای سوریه، افغانستان، سودان جنوبی، روهینگیناهای میانمار، سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو در سال آینده از طریق اسکان مجدد به حمایت نیاز خواهند داشت.

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان گفته که این آمار نشان می‌دهد که شمار پناهجویان نیازمند اسکان مجدد در جهان به دلیل درگیری‌ها و تغییرات اقلیمی ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش یافته است.

در این گزارش با اشاره به «بیگانه‌هراسی» و افزایش تبعیض در برابر مهاجران آمده است: «افزایش نیاز به اسکان مجدد در شرایطی سخت اقتصادی در سطح جهان رخ می‌دهد که منجر به افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش کمک‌های بشردوستانه می‌شود».

رووندرینی منیکدیولا؛ دستیار بخش حفاظت از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته که در شرایطی که جابجایی‌های مختلط پناهندگان و مهاجران رایج است، اسکان مجدد و مسیرهای تکمیلی برای پذیرش، جایگزین امن‌تری برای پناهندگانی است.

براساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان سال گذشته بیش از ۹۶ هزار پناهجو در امریکا اسکان مجدد داده شده‌اند.

در گزارش آمده که امریکا، کانادا، آلمان و استرالیا بیشترین تعداد اسکان مجدد توسط کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان را در طول سال دریافت کرده‌اند.

این سازمان از کشورهای مهاجرپذیر دیگر نیز خواسته است برای دسترسی پناهجویان به اسکان مجدد بیشتر تلاش کنند.

مطالب مرتبط