وزارت تجارت طالبان از ایجاد «صندوق حمایت از سکتور خصوصی» خبر داد

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد که صندوق حمایت از سکتور خصوصی را به منظور دستیابی به رشد اقتصادی تاسیس کرده‌است.

بر بنیاد یک اعلامیه این وزارت، صندوق حمایت از سکتور خصوصی امروز پنجشنبه، ۱۷ جوزا طی نشستی با حضور عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان افتتاح شده است.

این وزارت افزوده که صندوق حمایت از سکتور خصوصی به منظور دست‌یابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار، کاهش بیکاری، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، تلاش برای تعادل بیلانس تجارت، کاهش موانع و تهدیدها در برابر فعالیت‌های سکتور خصوصی و فراهم‌آوری تسهیلات در روند تجارت و ترانزیت ایجاد شده است.

به‌ گفته‌ این وزارت، صندوق حمایت از سکتور خصوصی دارای کمیته‌های رهبری و تخنیکی متشکل از نماینده‌گان معاونیت اقتصادی، ریاست عمومی اداره امور، وزارت‌های صنعت و تجارت، مالیه، زراعت، آبیاری و مالداری، اقتصاد، انرژی و آب، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، معادن و پترولیم و اتاق‌های سکتوری است.

طبق خبرنامه، عمده‌ترین وظایف کمیته رهبری تاييد یا رد پروژه‌های پیشنهادی، تعیین مبلغ اعانه برای صندوق، اولویت‌بندی پروژه‌ها، نظارت از فعالیت‌ها و ارایه گزارش از مصارف به معاونیت اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان است.

نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفته است که پروژه‌هایی از طریق کمیته رهبری صندوق و در مشوره با سکتور خصوصی در اولویت قرار داده می‌شود که مطمئناً باعث رشد تجارت، کاهش قیمت‌ها و تسریع واردات و صادرات شود.

مطالب مرتبط